کد مطلب: 

173093
واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات آذربایجان، تاکید کرد:

افزایش 3000 گیگی ظرفیت ترانزیت دیتا از آذربایجان به ایران در سال 94

وزیر ارتباطات کشورمان در دیدار با وزیر ارتباطات آذربایجان در ارتباط با خط ترانزیتی که از فرانکفورت عبور می کند و از آذربایجان به ایران می رسد، گفت: امروز ظرفیت این ارتباط 200 گیگ است که تا 4 ماه آینده به 500 گیگ خواهد رسید و به امید خدا تا پایان سال 94 این ظرفیت به 3200 گیگ افزایش خواهد یافت.
افزایش 3000 گیگی ظرفیت ترانزیت دیتا از آذربایجان به ایران در سال 94

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی در دیدار با "علی عباس اف" وزیر ارتباطات آذربایجان پیشنهاد برگزاری اجلاس سه جانبه میان ایران، ترکیه و آذربایجان را مطرح کرد که با استقبال وزیر ارتباطات آذربایجان مواجه شد.

وی با تأکید بر برگزاری این اجلاس در تهران گفت: بعد از برگزاری این اجلاس در سفری به نخجوان هر سه وزیر کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان می توانند با هم دیدار و گفتگو داشته باشند.

واعظی با تأکید بر روابط دوجانبه و سه جانبه بین سه کشور، افزود: باید تلاش کنیم فضای خوبی که در روابط کشورهای همسایه به وجود آمده است، گسترش یابد.

وی اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای فعالیت در هیچ زمینه ای با دولت آذربایجان وجود ندارد و قطعاً لازم است عرصه های جدیدی را برای همکاری هایمان بیابیم،

وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه افکار عمومی دو کشور، حامی گسترش روابط ایران و آذربایجان است، افزود: همواره مخالفینی در گسترش روابط دو کشور وجود دارند که برای ادامه  همکاری  های ایران و آذربایجان کارشکنی می کنند.

وی با توجه به موافقت نامه ترجیحی ایران و ترکیه که در سال گذشته امضاء شد، افزود: در سفری که دکتر روحانی به آذربایجان آمدند، پیش نویس موافقت نامه تجارت ترجیحی میان ایران و آذربایجان  ارائه شد.

واعظی ادامه داد: موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و آذربایجان می تواند زمینه را برای تجارت آزاد  میان دو کشور فراهم کند  و پشتیبانی از تجار ایرانی و آذری در زمینه قیمت ایجادشود.

وی بر توافق در زمینه تجهیزات سخت افزار و برنامه های نرم افزاری در زمینه فیلم و موسیقی میان دوکشور تأکید کرد و گفت: می توانیم  این توافقات را با همکاری وزارت صنعت و معدن عملیاتی کنیم .

وی با اشاره به اینکه مردم کشورهای ایران و آذربایجان به دلیل قرابت دینی، زبانی و فرهنگی بیشتر تمایل دارند که از کالاهای کشور همسایه استفاده کنندادامه داد: این موضوع  روابط و بازار آزاد تجاری دوکشور را فراهم می کند.

واعظی با  بیان اینکه در زمینه پست همکاری های خوبی با آذربایجان داشته ایم، افزود: لازم است در زمینه اینترنت و مخابرات نیز سند امضاء شده در سفر دکتر روحانی به آذربایجان، پیگیری و عملیاتی شود.

وی با اشاره به 5 بار ملاقات رؤسای جمهور دو کشور در سال گذشته، گفت: در کنار روابط خوب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در زمینه همکاری های پست، پست بانک، مخابرات، IT ، فضایی و زیرساخت های رادیویی و تلویزیونی مذاکرات خوبی داشته ایم.

وزیر ارتباطات ایران در ارتباط با خط ترانزیتی که از فرانکفورت عبور می کند و از آذربایجان به ایران می رسد، گفت: امروز ظرفیت این ارتباط 200 گیگ است که تا  4 ماه آینده به 500 گیگ خواهد رسید و به امید خدا تا پایان سال 94 این ظرفیت به 3200 گیگ افزایش خواهد یافت.

وی بر همکاری های دو جانبه در زمینه فضا و ماهواره میان دو کشور تأکید کرد و گفت: ما در زمینه ماهواره های لئو موفق عمل کرده ایم و امیدواریم در زمینه ماهواره های ژئو نیز به موفقیت دست یابیم.

در این دیدار علی عباس اف روابط ایران و آذربایجان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت:  اززمانی که جنابعالی رییس کمیسیون اقتصادی را برعهده گرفته اید روابط گسترش یافته وهمواره  ایده های نو میان دو کشور مطرح  شده است.

وی با اشاره به اینکه مانعی بر سر گسترش مناسبات میان دو کشور وجود ندارد، افزود: امروز در چارچوب قوانین عمومی کشورهای همسایه می توانیم روابط تجاری مان را گسترش دهیم تا تجار با موانع گمرک و افزایش قیمت مواجه نشوند.

وی بر حفظ حقوق مالکیت معنوی در حوزه دیجیتال تأکید کرد و گفت: لازم است در زمینه برنامه ریزی های دوجانبه نظارتی مطمئن داشته باشیم.

وزیر ارتباطات آذربایجان در پایان بر بازار دیجیتالی آزاد بین دو کشور تأکید کرد و گفت: به دنبال آن هستیم که با رایزنی های دوجانبه اینترنت ارائه شده از مسیر اروپا برای ایران ارزان تر تمام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-24 22:59

افزودن دیدگاه جدید