کد مطلب: 

17308

پست؛ لازمه‎ی تحقق دولت الکترونیک

پست؛ لازمه‎ی تحقق دولت الکترونیک

معاون فنی مدیرعامل شرکت پست، تاکید کرد: شبکه پستی با تجهیز زیرساخت های فیزیکی، الکترونیکی و مالی نقش موثر و پررنگی در تحقق دولت الکترونیک ایفا می نماید.

 

به گزارش سیتنا، "بوداغی" در آیین گشایش "هشتمین دوره همایش‌های تجارت الکترونیک" که روز گذشته در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد با بیان این ‌که سرانه ترافیک کشورهای صنعتی و فرا صنعتی از محل تجارت الکترونیک است افزود: پست به عنوان یک نهاد خدمت رسان در این زمینه فعالیت دارد و استقرار کامل دولت الکترونیک نیازمند اطلاع رسانی است.

 

وی افزود: تحقق دولت الکترونیک به عنوان ماموریتی جدید در دستور کار شرکت پست جمهوری اسلامی قرار گرفته و واحدهایی نیز در این زمینه ایجاد شده و این نهاد در خدمت شرکت‌هایی که نماد الکترونیک را اخذ نموده اند می باشد.

 

معاون فنی شرکت پست، گفت: سرانه ترافیک پستی که یکی از شاخص‌های توسعه است در ایران حدود 10 است و این در حالی است که در کشورهای صنعتی حدود 300 و شاید بالای 600 باشد.

 

بوداغی با اشاره به رشد فزاینده ترافیک و تراکنش‌های مالی طی یک سال اخیر عنوان کرد: شبکه پستی با برخورداری از قابلیت ها و ظرفیت های گسترده به عنوان یکی از ایمن ترین، معتمد ترین و مطمئن ترین شبکه های ارتباطی محسوب می شود.

 

وی در پایان با اشاره به این که با وجود نهادهای ارتباطی جدید جایگاه پست همچنان پررنگ است اظهار داشت: شبکه پستی کشور همگام با فناوری های جدید ارتباطی دستخوش تحولات گردیده و پست نوین و صنعتی شکل گرفته و ماموریت‌های جدید پستی از حالت فیزیکی خالص به ابعاد الکترونیکی و مالی تبدیل شده است.

براساس این گزارش در خاتمه نخستین روز این همایش از تمبر اختصاصی "هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی" رونمایی شد.

 

خاطرنشان می سازد؛ هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی "تجارت و اقتصاد الکترونیکی" از سوی  وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران و همراهی سازمان ها، نهادها، مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین دانشگاه های مادر در حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور با شعار " هوشمندانه تجارت کنیم" 27 مهرماه جاری در تهران گشایش یافت و تا  29 مهرماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-20 10:36

افزودن دیدگاه جدید