کد مطلب: 

17303

کلیات ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی در کمیسیون صنایع مجلس رأی آورد

کلیات ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی در کمیسیون صنایع مجلس رأی آورد

رئیس کمیته مخابرات مجلس، گفت: کلیات ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی بار دیگر در کمیسیون صنایع رأی آورد و سه‌شنبه به استقبال جزییات می‌رویم.
 

به گزارش سیتنا، در حالیکه دو فوریت طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهریور ماه رأی نیاورد و حتی تک فوریتش هم باطل شد اما با برگشت به کمیسیون صنایع مجلس بار دیگر مورد چکش‌کاری قرار گرفت.

 

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم و با اشاره به اینکه این طرح روز گذشته (یکشنبه) در کمیسیون مورد بازبینی قرار گرفت، اظهار کرد: نمایندگان و اعضای کمیسیون به کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی رأی دادند و جزییات آن در جلسه بعدی کمیسیون که احتمال سه‌شنبه برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد.

 

وی گفت: در جلسه بعدی مشخص می‌شود که شرح وظایف شورای عالی فناوری اطلاعات اصلاح شود یا این شورا منحل گردد.

 

او افزود: بعد از بررسی جزییات، در ردیف طرح‌ها و لوایح صحن علنی جهت تصویب قرار می‌گیرد و بار دیگر باید در صحن علنی مطرح شود.

 

رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به اینکه به این ادغام رأی منفی دادم، درباره چرایی آن گفت: به عقیده من وظایف این دو شورا که اساس آن با هم متفاوت است نباید ادغام شود زیرا رویکرد یکی اجرایی است و دیگری سیاست‌گذاری. از طرفی هم اعضای شورای عالی فناوری اطلاعات را افراد حقوقی تشکیل می‌دهند و اعضای شورای عالی فضای مجازی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی است.

 

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه شورای عالی فناوری اطلاعات کارهای هماهنگی بین دستگاهی را انجام می‌دهد، گفت: این وظیفه در تضاد با وظایف حاکمیت است و از این جهت بهتر است که شرح وظایف این شورا اصلاح شود تا تداخلی با حاکمیت پیش نیاید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-20 07:12

افزودن دیدگاه جدید