کد مطلب: 

17288

دولت به جای رقابت با بخش خصوصی حمایت کند

نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی شعار پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران را «حمایت دولت از بخش خصوصی به جای رقابت» اعلام کرد و گفت: در این دوره از نمایشگاه شاهد حضور 164 شرکت معتبر داخلی و خارجی خواهیم بود.

 

به گزارش سیتنا، مسعود قاسمی دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران با اشاره به ضرورت‌های توسعه صنعت هوایی و فضایی و پتانسیل کشور جهت توسعه گفت: خواستن برای برخاستن کافی نیست و لازمه آن حمایت و کمک مالی از سوی دولت است و لازم است دولت به جای رقابت با بخش خصوصی حمایت کند.

 

وی گفت: بخش عمده‌ای از توان داخلی کشور در حوزه‌های هوایی، فضایی و هوافضا در بخش خصوصی متمرکز شده است و این بخش همواره در سطوح بین‌المللی و جهانی مطرح است و طبق شعار دولت که مبنی بر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است، انتظار می‌رود که توسعه این بخش توسط بخش خصوصی صورت گیرد و دولت تنها نقش نظارتی داشته باشد.

 

شایان ذکر است اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با توجه به سند جامع توسعه هوافضای کشور و ماموریت اتحادیه در تدوین راهبردهای سنجیده در مسیر رفع نیازهای زنجیره تامین قطعات هوایی و ایجاد هماهنگی و بسترسازی و ایجاد الگوی مناسبی برای همکاری بین نهادها، ارگان‌ها و شرکت‌های با فناوری پیشرفته از سال 1388 مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌ ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران را  عهده دار شد.

 

قاسمی همچنین از برگزاری مسابقه راکت‌های آبی، مسابقه موشک‌های کاغذی، مانور پرواز ربات‌های پرنده، آموزش ساخت و پرواز هواپیمای مدل در حاشیه این نمایشگاه خبر داد.

 

لازم به ذکر است نمایشگاه ملی توانمندی‌های هوایی و فضایی ایران در حوزه‌های صنایع هوایی خصوصی و دولتی، خدمات هوایی نظیر خطوط هوایی، شرکت‌های ‏دانش‌بنیان هوافضایی، مراکز دانشگاهی فعال، شرکت‌های ترویج و توسعه فرهنگ هوانوردی همچون نشریات، اقلام ‏هوانوردی، تولیدکنندگان قطعات هوایی و سایر خدمات جانبی هوافضایی امسال از 29 مهر تا 2 آبان ماه در سالن ترمینال 5 (حجاج) فرودگاه مهرآباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-19 10:42

افزودن دیدگاه جدید