کد مطلب: 

172860
وزیر ارتباطات در جمع فعالان ICT استان مازندران:

دولت تنها در پروژه‌های عظیم و دیر بازده دخالت می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به مناسبت دهه مبارک فجر به استان مازندران سفر کرده است در جلسه نخبگان و فعالان حوزه ICT استان مازندران شرکت کرد.
دولت تنها در پروژه‌های عظیم و دیر بازده دخالت می‌کند

به گزارش سیتنا، در این دیدار ابتدا استاندار مازندران، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و تعدادی از فعالان و نخبگان حوزه ICT به ارایه گزارشهایی از طرحها، پروژه ها و عملکرد خود پرداختند.

در ادامه دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب گفت: حوزه ICT حوزه ای است که در سالهای اخیر در دنیا اتفاقات زیادی افتاد.

واعظی با اشاره به عدم علاقه دولت به تصدی گری، گفت: دولت فقط در دو حوزه دخالت می کند؛ اول سرمایه گذاری هایی که عظیم و دیر بازده هستند مانند پروژه فیبرنوری و دوم طرحهای امنیتی و حاکمیتی.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد حمایت از بخش خصوصی، گفت: برنامه و سیاست ما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ورود بخش خصوصی و به دست گرفتن مدیریت طرحها و پروژه ها است.

واعظی ضمن بیان این موضوع که شخص ریس جمهور بر حضور بخش خصوصی در اداره و اجرای امور تاکید دارد گفت: جامعه هدف این دولت فقط تهران نیست بلکه همه شهرها و روستاها باید در جریان توسعه قرار بگیرند.

وی گفت: اقتدار دولت در نظارت و حمایت و برنامه ریزی در مورد بخش خصوصی است.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: هدف ما آن است که با حمایت از بخش خصوصی ایده را به محصول تبدیل کنیم.

وی افزود: نخبگان و فعالان حوزه ICT باید با آموزش افراد علاقه مند، تحصیلکرده و جوان، زمینه مهارت این افراد را در کنار دانش فراهم سازیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توصیه به نگاه بلند مدت به بخش خصوصی گفت: اگر بخش خصوصی آمادگی کار داشته باشد وزارت ارتباطات نیز آماده است حمایت همه جانبه از ایده و طرح آنها به عمل آورد.

واعظی با اشاره به لزوم جنبش محتوای بومی در کشور، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از همه شرکتهای دانش بنیان و فعالان این بخش از طریق تخصیص وام وجوه اداره شده حمایت می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-10 15:54

افزودن دیدگاه جدید