کد مطلب: 

17282

رونمایی گوگل از سه محصول تازه اندرویدی نکسوس

رونمایی گوگل از سه محصول تازه اندرویدی نکسوس

گوگل از سه محصول تازه اندرویدی نکسوس رونمایی کرده است. این محصولات شامل یک پخش کننده برای تلویزیون، یک تبلت و یک تلفن هوشمند هستند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، این دستگاه‌ها برای نمایش قابلیت‌های سیستم عامل تازه اندروید موسوم به "لالی پاپ" (آب نبات چوبی) طراحی شده‌اند.

 

"نکسوس پلیر" که از "اندروید تی وی" بهره می‌برد و اپ‌های اندرویدی را اجرا و امکان گیم بازی کردن روی تلویزیون را در اختیار کاربر می‌گذارد، تازه‌ترین اقدام گوگل برای ورود به اتاق‌های نشیمن محسوب می‌شود.

 

این شرکت پیشتر هم خدمات "گوگل تی وی" و "کروم کست" را به این منظور ارایه کرده بود. کارشناسان هیچکدام از آن اقدامات را موفق ارزیابی نمی‌کنند اما خود گوگل قدم تازه‌اش را محصول "درس گرفتن از اشتباهات گذشته" توصیف کرده است.

 

به گفته هیروشی لاکهیمر، معاون واحد مهندسی اندروید، "در گوگل تی وی هم می‌شد از اپلیکیشن‌ها استفاده کرد ولی آنها صرفا نسخه‌های بزرگتری از اپ‌های تبلت روی نمایشگر ۵۰ اینچی بودند که در واقع مناسب تلویزیون نبودند."

 

او می‌گوید شرکتش حالا تصور بهتری از آنطور که اپ‌ها باید روی تلویزیون دیده شوند دارد و در یک همکاری تنگاتنگ با طراحان، سعی کرده اپ‌هایی با شکل و شمایل و محتوای مناسب تلویزیون فراهم کند.
 

"نکسوس پلیر" که ساخت شرکت ایسوس است و از تراشه اینتل در آن استفاده شده، ۹۹ دلار قیمت دارد و اوایل ماه نوامبر ۲۰۱۴ در آمریکای شمالی وارد بازار خواهد شد.

 

یک کنترل از راه دور که در آن میکروفون تعبیه شده همراه این دستگاه فروخته می‌شود. کاربران "نکسوس پلیر" می‌توانند یک دسته بازی یا کنترلر هم برای انجام بازی‌های ویدیویی در آن بخرند.

 

گوگل اعلام کرده در حال حاضر سونی، شارپ و فیلیپس قرار است "اندروید تی وی" را در تلویزیون‌هایشان تعبیه کنند. با این حال فعلا سامسونگ و ال جی، بزرگترین سازندگان تلویزیون، از این خدمات پشتیبانی نمی‌کنند.

 

کارشناسان نسبت به موفقیت تلاش‌های تازه گوگل برای ورود به بازار خدمات تلویزیونی ابراز تردید می‌کنند، به ویژه که این خدمات تفاوت چندانی با دیگر خدمات مشابه موجود در بازار مثل رکو، اپل تی وی یا فایر تی وی آمازون ندارند.

 

گوگل همینطور از گوشی هوشمند "نکسوس ۶" ساخت موتورولا رونمایی کرده است. به گفته گوگل تنها با ۱۵ دقیقه شارژ باتری ۳۲۲۰ میلی آمپری‌ این گوشی ۶ اینچی، می‌توان شش ساعت از آن استفاده کرد.

 

تبلت ۹ اینچی "نکسوس ۹" هم که ساخت شرکت اچ تی سی و مستطیل شکل است، بیشتر برای برای تولید محتوا طراحی شده و همچون تبلت "سرفس" ساخت مایکروسافت، جلدی با صفحه کلید هم دارد.

 

هر دو این دستگاه‌ها قاب فلزی دارند که به گفته گوگل حس محصولی گرانبهاتر را به آنها می‌دهد.

مدل ۳۲ گیگابایتی "نکسوس ۶" که ماه نوامبر در ۲۶ کشور عرضه خواهد شد، ۶۵۰ دلار قیمت خواهد داشت.

 

تبلت "نکسوس ۹" آخر هفته جاری در ۳۰ کشور عرضه خواهد شد که مدل ۱۶ گیگی‌اش ۴۰۰ دلار قیمت دارد.

 

قیمت‌های بالای این دو دستگاه بعضی ناظران را شگفت زده کرده است. آنها تصور می‌کنند در سیاست‌های قیمت‌گذاری گوگل تغییرات عمده‌ای ایجاد شده است.

 

به باور آنها ممکن است هدف گوگل برای استفاده از مواد اولیه گران قیمت‌تر، جذب کاربران تجاری و شرکت‌های بزرگ باشد که برایشان دوام محصول بیش از قیمت اهمیت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-18 21:00

افزودن دیدگاه جدید