کد مطلب: 

172642
دکتر واعظی:

اولویت وزارت ارتباطات حمایت از تولید محتوای داخلی است

محمود واعظی، گفت: اولویت اول ما در وزارت ارتباطات حمایت و استفاده از ایده ها و محصولات بومی است چرا که حمایت از تولید محتوا و اپلیکیشن داخلی و بومی که خود می تواند یک بازار تجاری ایجاد نماید.
اولویت وزارت ارتباطات حمایت از تولید محتوای داخلی است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در استان خوزستان و شرکت در اجلاس روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور، گفت: باید ساماندهی بین دستگاههای ذیربط دولتی که با موضوع علم، صنعت و تکنولوژی سر و کار دارند شرایط فناوری کشور را به سمت توسعه و پیشرفت پیش ببریم.

وی با حمایت از پژوهش‌های حوزه‌ی ICT دانشگاه‌ها، گفت: ما در وزارت ارتباطات با ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از اینترنت پرسرعت برای انجام کارهای علمی و تحقیقاتی و پژوهشی می توانیم به حرکت علمی کشور کمک نماییم.

وزیر ارتباطات با اعلام خبر توافق با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با این توافق، یک شبکه علمی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم ضمن سرمایه گذاری و همچنین در اختیار گذاشتن فناوری در اختیار جامعه علمی، زمینه را برای تولید و تجاری سازی محصولات بومی نخبگان کشور در حوزه ICT فراهم سازیم.

دکتر واعظی در ادامه گفت: قرار دادن یک بودجه مناسب برای حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بومی و حمایت از طرح‌ها و پروژه های شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران و محققان بومی برای تولید محتوا و برنامه های کاربردی از اولویت ها و برنامه های دولت تدبیر و امید و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است

وی افزود: اولویت اول ما در وزارت ارتباطات حمایت و استفاده از ایده ها و محصولات بومی است چرا که حمایت از تولید محتوا و اپلیکیشن داخلی و بومی که خود می تواند یک بازار تجاری ایجاد نماید.

واعظی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ما از نظر تکنولوژی روی پای خود بایستیم و تکنولوژی را بومی کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با برشمردن اهمیت ICT در کشور گفت: ICT با امنیت و انتقال اطلاعات به خارج گره خورده و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و شبکه ای آن باید بومی باشد تا نیازمندیهای ICT کشور با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شناخته شده و مرتفع شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-29 17:58

افزودن دیدگاه جدید