کد مطلب: 

172622
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

رایتل جزو شرکت‌های سودده‌ی سازمان تامین اجتماعی است/ در کارت هوشمند درمان از سیم کارت‌های رایتل استفاده می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص وضعیت رایتل، گفت: این اپراتور جزو شرکت‌های واگذاری به سازمان تامین اجتماعی است که 100 درصد مالکیت آن با این سازمان است و این شرکت یک بنگاه اقتصادی و خدماتی است که در یک سال گذشته تعداد مشترکین آن سه برابر شده است و در حال حاضر نیز سودده است و در کارت هوشمند درمان نیز از سیم کارت‌های رایتل استفاده می‌شود.
رایتل جزو شرکت‌های سودده‌ی سازمان تامین اجتماعی است/ در کارت هوشمند درمان از سیم کارت‌های رایتل استفاده می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمد تقی نوربخش در نشست خبری چهارشنبه در پاسخ به سولات خبرنگاران اظهار داشت: سال 93 اولین سالی بود که شاهد رشد منفی بیمه بیکاری از 215هزار نفر به 170هزار نفر بوده ایم که این امر به دلیل قطع پرداخت غیر حق بیمه 35 هزا رنفرو انجام نظارت های مناسب بوذه است.

وی افزود: برای بیمه کارگران ساختمانی در طول امسال سه بار قانون عوض شد و قرار بود 900 میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به سازمان تامین اجتماعی برای بیمه‌شدن 800 هزار نفر پرداخت شود که سازمان تامین اجتماعی به این تعهد خود عمل کرد ولی منابع حاصل از این بیمه حذف شد و قانون به شکل دیگری تغییر کرد که متاسفانه بعضی از شهرداری‌ها با سازمان تامین اجتماعی همکاری نکردند و در حال حاضر نیز منابعی که به سازمان بابت بیمه‌شدن کارگران ساختمانی پرداخت می‌شود کامل نیست که ما باید با این رقم 300 هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و در حال حاضر هیچ یک از 800 هزار نفری که تحت پوشش بیمه بودند حذف نشدند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر و بر اساس قانون باید درصدی از فروش تراکم بابت بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به ایجاد نرم‌افزار مشاغل سخت و زیان آور و تجمیع آن از هفته آینده اشاره کردو گفت: در حال حاضر و بر اساس قانون باید درصدی از فروش تراکم بابت بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

نور بخش در ادامه در خصوص وضعیت شرکت رایتل، تصریح کرد: رایتل جزو شرکت‌های واگذاری به سازمان تامین اجتماعی است که 100 درصد مالکیت آن با این سازمان است و این شرکت یک بنگاه اقتصادی و خدماتی است که در یک سال گذشته تعداد مشترکین آن سه برابر شده است و در حال حاضر نیز سودده است و در کارت هوشمند درمان نیز از سیم کارت‌های رایتل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اشتغال‌زایی نیز تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده است که بر اساس آن افرادی که از طریق مراکز کاریابی معرفی می‌شوند 90 درصد حق بیمه را تامین اجتماعی و 50 درصد را کارفرما پرداخت کند که به این شکل بیمه‌شده 140 درصد دریافتی دارد و با این اقدام اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی تفاهم‌های مشترکی را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شش طرح از جمله ماده 148 (احصاء سوابق بیمه‌شدگان) مشاغل سخت و زیان‌آور، بیکاری، فنی و حرفه‌ای، حوادث ناشی از کار و بهداشت محیط کار داشته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی نیزاظهار داشت: ماهیانه 550 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد با این سازمان پرداخت می‌شود و تمامی مطالبات مراکز طرف قرارداد تا اوایل آبان پرداخت شده و تمامی پزشکان عمومی و متخصص نیز تا پایان بهمن ماه تا دی ماه آنها پرداخت می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با تاخیر انجام می‌شد و در سال 91، 500 میلیارد تومان برای پرداخت عیدی‌ها تسهیلات دریافت کردند که این کار به سازمان تامین اجتماعی ضربه می‌زند.

وی به پرداخت مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: از تعهدات دولت که در سال آینده حدود 15 هزار میلیارد تومان است با تصویب هیات دولت هزار میلیارد آن پرداخت شده است که  امیدواریم این روند ادامه پیدا کنند.

نوربخش درباره پرداخت عیدی بازنشستگان نیز، بیان داشت: با مشخص شدن رقم عیدی از سوی دولت عیدی بازنشستگان در بهمن ماه واریز می‌شود و حدود 1300 میلیارد تومان در این خصوص در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص  افزایش حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بر اساس ماده 111 و ماده 96 است که در ماده 96 باید نرخ تورم مشخص شود که بر همین اساس حقوق بازنشستگان نیز افزایش یابد و قطعا برای سال آینده به بازنشستگان کمک می‌کنیم.

وی درباره تحت پوشش قرار گرفتن اقلام دارویی بیمه‌ای، نیز گفت: امروز جلسه شورای عالی بیمه تشکیل می‌شود و پس از این جلسه در خصوص اقلام جدید تحت پوشش بیمه‌ تصمیم‌گیری خواهد شد. تاکنون 2400 دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

نوربخش درباره شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: ما از سود بنگاه‌های اقتصادی در هزینه‌های جاری تامین اجتماعی استفاده نمی‌کنیم و سود آن را نیز برای کمک به صنعت اضافه کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مسکن امید بازنشستگان، نیز خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با وزیر مسکن و رفاه در خصوص مسکن امید بازنشستگان داشته‌ایم و سازمان تامین اجتماعی در این خصوص 200 میلیارد تومان در بودجه سال جاری اختصاص داده است و امیدواریم مراحل ساخت آن امسال اغاز شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-29 01:23

افزودن دیدگاه جدید