کد مطلب: 

172594
مدیرعامل شرکت زیرساخت:

نگاه ما به کشور عراق در حوزه ارتباطات صرفا اقتصادی نیست

مدیرعامل شرکت زیرساخت، گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم در کشور عراق، ارتباطات شمال به جنوب عراق را برقرار خواهیم کرد.
نگاه ما به کشور عراق در حوزه ارتباطات صرفا اقتصادی نیست

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمود خسروی در مراسم افتتاح پروژه اوج که صبح امروزدر مجتمع مخابراتی انقلاب شرکت زیرساخت برگزار شد، گفت: نگاه ما به کشور عراق در ارتباطات دوجانبه است و صرفا نگاه اقتصادی نیست بلکه ما به دنبال آن هستیم که در شرایط خاص کشور عراق، این کشور را رونق بخشیم.

وی با اشاره به وجود 5 ایستگاه ارتباطی با کشور عراق، گفت: آبادان، مهران، قصر شیرین، مریوان و پیرانشهر 5 پل ارتباطی ایران با عراق است.

خسروی به دستاوردهای پروژه اوج  اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت ترانزیت ترافیک بین الملل در حجم بالا، ارتقاء شاخص های اعتبار بین المللی، ارزآوری اقتصادی با استفاده از پتانسیل ملی کشور و حوزه شبکه فیبرنوری، شبکه برق کشور و سرمایه های شرکت های داخلی از جمله آنهاست.

وی بر بکارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا تأکیدکرد و ادامه داد: همچنین ایجاد خطوط پشتیبان برای شبکه انتقال، حرکت به سمت تبدیل شدن به هاب منطقه در دستور کار است.

خسروی بر تعمیق روابط اقتصادی سیاسی و فرهنگی با همسایگان تأکید کرد و ادامه داد: این پروژه با هدف ترانزیت ارتباطات عراق از طریق ایران در نقاط مرزی مریوان، قصر شیرین درغرب و نوردوز در شمال اجرا شد و در برگیرنده دو مسیر اصلی و پشتیبان در 8 استان کشور است.

وی در پایان افزود: در مرحله اول این پروژه، ظرفیتی معادل 200 گیگا بیت بر ثانیه انتقال می یابد که قابلیت افزایش تا یک ترابیت بر ثانیه را نیز خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-27 17:50

افزودن دیدگاه جدید