کد مطلب: 

172576

توافقنامه راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر امضا شد

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه یزد توافقنامه همکاری سه جانبه برای راه اندازی مرکز رشد تخصصی هنر امضا کردند.
توافقنامه راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر امضا شد

به گزارش سیتنا، دکتر سیدسپهر قاضی نوری معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی درباره امضای توافقنامه همکاری سه جانبه در راه اندازی مرکز رشد هنر توضیح داد: این توافقنامه به منظور راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور و شرکت های نوپا در رشته هنر و زمینه های تخصصی مرتبط بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری یزد و دانشگاه یزد به امضا رسید.

وی درباره موضوع این توافقنامه بیان کرد: مشارکت و همکاری معاونت، پارک و دانشگاه در راه اندازی یک مرکز رشد تخصصی در زمینه هنر با استفاده از فضا، امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه و اطلاع رسانی و خدمات پشتیبانی دانشگاه و حمایت و مدیریت پارک، به منظور حمایت از راه اندازی و گسترش و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان توسط فارغ التحصیلان، کارآفرینان، هنرمندان و صاحبان ایده در این رشته و زمینه های تخصصی مرتبط، از موضوعات مورد اشاره در توافقنامه راه اندازی مرکز رشد تخصصی هنر است.

قاضی نوری مدت زمان اجرای این توافقنامه را 5 سال اعلام کرد و گفت: طبق مفاد این توافقنامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین 50 درصد منابع مالی اولیه مورد نیاز راه اندازی مرکز رشد در شروع و فعالیت های جاری و حمایتی این مرکز در طول بهره برداری و نظارت عالیه بر پیشبرد این توافقنامه و راه اندازی مرکز و فعالیت های آن را برعهده خواهد داشت.

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی درباره مسوولیت های پارک علمی و فناوری و دانشگاه یزد نیز ابراز کرد: تامین فضای فیزیکی، ارائه مشاوره های تخصصی، مشارکت در فرآیندهای جذب و پذیرش واحدهای فناور، نظارت و ارزیابی، تسهیل در بهره برداری شرکت های دانش بنیان پذیرفته شده در مرکز، ایجاد شبکه همکار از پردیس های هنر دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی استان، اخذ مجوز مورد نیاز مرکز از مراجع ذیربط، به کارگیری سیستم های مدیریتی برای اداره مرکز، آموزش و هدایت شرکت های پذیرفته شده برای ایجاد کسب و کار موفق برعهده مجموعه پارک علمی و فناوری و دانشگاه یزد خواهد بود.

براساس این گزارش، مرکز رشد هنر به طور تخصصی، حمایت از ایجاد و توسعه شرکتهای فناور و کارآفرین در حوزه‌های هنری همچون نگارگری، سفال و سرامیک، معماری طراحی پارچه، رسانه‌های تصویری، سینما، صنایع دستی و.. را در دستور کار خواهد داشت و نسبت به ارایه انواع خدمات مالی، مشاوره‌ای، آموزشی، تبلیغاتی و بازایابی به اینگونه موسسات نوپا اقدام خواهد خواهد کرد. همچنین نزدیکی بازار و مهارت و رشد تدریجی و پایدار اقتصاد هنر در سطح استان و توانمندی بیشتر بنگاه های فرهنگی در حوزه کارآفرینی و اقتصاد هنر، در چشم انداز فعالیت های این مرکز قرار دارد.

توافقنامه همکاری سه جانبه در راه اندازی مرکز رشد تخصصی هنر توسط سیدسپهر قاضی نوری؛ معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، داریوش پورسراجیان؛ رییس پارک علم و فناوری یزد و محمدصالح اولیاء؛ رییس دانشگاه یزد به امضا رسیده است.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-26 16:48

افزودن دیدگاه جدید