کد مطلب: 

172570

کارآفرینی برای بیش از 10 هزار نفر با طراحی اپلیکیشن ایرانی

یک شرکت فناور در حوزه اطلاعات و ارتباطات در کشور موفق شده است با طراحی یک نرم افزار موبایلی، زیرساخت اشتغال‌زایی را برای بیش از 10 هزار نفر در کشور گسترش دهد.
کارآفرینی برای بیش از 10 هزار نفر با طراحی اپلیکیشن ایرانی

به گزارش خبرنگار سیتنا، حسام میرآرمندهی مدیرعامل شرکت "آوای همراه هوشمند هزاردستان" در خصوص دستاوردهای این شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی کشور ایجاد 30 هزار شغل در حوزه ICT است. این در حالی است که شرکت خصوصی آوای همراه هوشمند هزاردستان توانسته است با توسعه محصول کافه‌بازار، 10 هزار شغل بدون هیچ‌گونه حمایت مالی ایجاد کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ما در کافه‌بازار تلاش کرده‌ایم تا کانال ارتباط مناسب و راحتی میان برنامه‌نویسان و کاربران دستگاه‌های اندرویدی در ایران ایجاد کنیم تا ایرانیان نیز بتوانند همچون کاربران دیگر کشورها، از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به‌راحتی استفاده کنند.

عملکرد کافه‌بازار متناسب با عرف جامعه
آرمندهی در خصوص مقایسه طراحی این برنامه کاربردی با نمونه محصول جهانی آن گفت: کافه‌بازار از محتوای بومی برخوردار است و سعی بر آن داشته که با ارائه بستری بومی نیاز کاربران فارسی زبان را برطرف کند. همچنین این اپلیکیشن ایرانی بیشتر موافق با عرف جامعه رفتار می‌کند و به پذیرش ذائقه ایرانی نیز نزدیک‌تر است.

وی در خصوص گروه تحقیق و توسعه(R&D) شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان بیان کرد: این شرکت دانش‌بنیان متشکل از یک تیم تحقیقاتی 70 نفره است که بیش از نیمی از آن در بحث تولید و توسعه نرم‌افزار کار می‌کنند و در حوزه پردازش داده‌ها و پردازش موازی سرورها فعالیت می‌کنند. وی اضافه کرد: این شرکت دانش‌بنیان در مدت فعالیت 4 ساله خود هرساله نیروهای خود را به میزان دو برابر افزایش داده است.

این فعال فناور با اشاره به جذب نخبگان در این شرکت دانش‌بنیان گفت: تیم تحقیقاتی متشکل از گروهی از اعضای هیئت علمی هستند و اصولاً جذب نیروی این شرکت از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و امیرکبیر بوده است.
وی در خصوص شناسایی نخبگان گفت: در کشور ما نخبگان اصولا بر اساس کنکور و جشنواره خوارزمی شناخته می‌شوند و هیچ معیاری برای شناخته شدن افرادی که کارهای این‌چنین بزرگی انجام می‌دهند وجود ندارد که در این خصوص حمایت بیشتر از حوزه ما و شرکت‌های مشابه می‌تواند بازده خیلی بیشتری نسبت به حوزه‌های دیگر داشته باشد.

جلوگیری از خروج ارز با طراحی محصول بومی کافه‌بازار
این فعال حوزه فناوری کشور در خصوص صرفه‌جویی ارزی این برنامه کاربردی اضافه کرد: شرکت دانش‌بنیان آوای همراه هوشمند هزاردستان با کارآفرینی برای 10 هزار نفر توانسته است ضمن جایگزینی محصول داخلی نسبت به تولیدات خارجی، از خروج ارز برای خرید و فروش برنامه‌های اندرویدی جلوگیری کند.

آرمندهی در این خصوص گفت: درگذشته افراد با خرید گیفت‌کارت مارکت‌های خارجی تا حد زیادی باعث خروج ارز از کشور می‌شدند ولی در حال حاضر افراد بدون خرید گیفت‌کارت، با سیستم پرداخت بانکی ایران مستقیماً خرید را انجام می‌دهند و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کنند. ضمنا در نبود کافه‌بازار توسعه‌دهندگان اندروید می‌بایست برنامه‌های خود را برای عرضه در اختیار مارکت‌های خارجی قرار می‌داند که این کار باعث خروج 30٪ کل فروش ارزی (سهم مارکت از فروش برنامه) از کشور می‌شد.

تولید محتوا، متناسب با خواست و سلیقه کاربران
این فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در خصوص فعالیت این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: کارهای انجام شده این شرکت دانش‌بنیان حول محور بهبود ارائه سرویس به کاربران و توسعه‌دهندگان بازار اندروید است. به این صورت که بر روی عملکرد بهتر اپلیکیشن بازار به منظور ارائه سرویس بهتر به کاربران فعالیت می‌کنیم. و سعی بر آن است تا بتوانیم محتوای بهتری را بر اساس خواسته و سلیقه کاربر ارائه دهیم. از طرفی تلاش می‌کنیم تا با ارائه بستر مناسب به توسعه‌دهندگان اندروید، شرایط را برای تولید و ارائه نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند به ایشان مهیا کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: کافه‌بازار، محلی برای عرضه و فروش برنامه‌های اندرویدی‌ست که به‌طور ویژه به کاربران ایرانی سرویس‌دهی می‌کند. ما در بازار تلاش کرده‌ایم تا کانال توزیع مناسب و راحتی میان برنامه‌نویسان و کاربران دستگاه‌های اندرویدی در ایران ایجاد کنیم تا ایرانیان نیز بتوانند همچون کاربران دیگر، از امکانات اولیه تلفن‌های هوشمند که همان اپلیکیشن‌ها هستند، به‌راحتی استفاده کنند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-26 11:38

افزودن دیدگاه جدید