کد مطلب: 

172557
برنامه های کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران اعلام شد:

توسعه کسب و کار مراکز آموزشی تخصصی فناوری اطلاعات

عضو هیئت مدیره و مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران، برنامه ها و اهداف فعالیت این کمیسیون در چهارمین دوره هیات مدیره سازمان را اعلام کرد.
توسعه کسب و کار مراکز آموزشی تخصصی فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان نصر تهران، فریبا مهدیون با اشاره به برنامه ها و فعالیت کمیسیون آموزش و پژوهش گفت: دراین زمینه کمیسیون به دنبال "توسعه  کسب و کار مراکز آموزش تخصصی  IT" ، " استانداردسازی آموزشهای تخصصی IT و استاندارسازی مشاغل IT" و "هم چنین برگزاری سمینارهای آموزشی  تخصصی" است.

او  با اشاره به طرح ها و برنامه های کمیسیون در دوره قبل گفت: از جمله دستاوردهای کمیسیون در دوره سوم، تهیه طرح هایی همچون "استانداردسازی فعالیت آموزش های تخصصی در حوزهIT"، " اجرای طرح ساماندهی نرخ تعرفه خدمات آموزشی"، و برگزاری سمینارهای آموزشی  متعدد در این حوزه بود.

توسعه  کسب و کار مراکز آموزش تخصصی IT
مهدیون با تاکید براینکه کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان به دنبال تاثیرگذاری در "ظرفیت سازی و توانمندسازی در حوزه آموزش IT "است، گفت: کمیسیون از طریق  تعامل  موثر با سازمان‌های دولتی و نهادهای سیاست گذار تلاش می کنند تا مشکلات در حوزه آموزش را به  سازمان های متولی آموزش منعکس کرده و برای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی همچنین  برقراری ارتباط با مراکز آموزشی مانند مراکز علمی ،دانشگاه‌هاو  سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز رد دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

مهدیون درخصوص تهیه بانک اطلاعاتی موسسات آموزش IT گفت: کمیسیون درنظر دارد بانک اطلاعات مؤسسات آموزشی خصوصی فعال در زمینه فناوری اطلاعات را تهیه کند تا از این طریق بتوان ظرفیت این مراکز شناسایی کرد و با معرفی این مراکز از طریق سازمان نصر در توسعه فعالیت های این شرکتها موثر باشیم.

استانداردسازی آموزش های تخصصی IT
مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران، درباره فعالیت‌های کمیسیون آموزش به منظور استاندارد سازی و ساماندهی صدور مجوز مراکز آموزش IT گفت: طی دوره قبل، در این زمینه فعالیت‌هایی به منظور تدوین دستورالعمل و استاندارهایی برای تایید صلاحیت شرکت‌های آموزشی انجام دادیم. هدف این بود که سازمان نصر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، فرآیندهایی را جهت  استانداردسازی آموزش IT، تدوین و در اجرای آن با سازمان فن آوری اطلاعات همکاری لازم را انجام دهند.

او تاکید کرد: در این دوره، کمیسیون آموزش و پژوهش، تفاهم‌نامه سازمان نصر تهران با سازمان فناوری اطلاعات را در مورد ارزیابی مراکز آموزشی ،مدرسین و مراکز آزمون  و ساماندهی آموزش فناوری اطلاعات مصرانه پیگیری می کند.

مهدیون با اشاره به هدف کمیسیون در زمینه ساماندهی حوزه آموزش فناوری اطلاعات گفت:  از طریق تهیه "تعرفه خدمات آموزش تخصصی فناوری اطلاعات " به شکل سالیانه ، تلاش می کنیم تا نرخ ارائه این خدمات در سراسر کشور یکپارچه شود.

برگزاری سمینارهای آموزشی تخصصی
او با اشاره به دستاوردهای پژوهشی و آموزشی کمیسیون در دوره سوم گفت: برگزاری سمینارهای تخصصی حوزه فاوا ، برقراری ارتباط با مراکز علمی و آموزشی از جمله پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه ها از جمله دستاوردهای کمیسیون در دوره قبل بودند؛ در این دوره نیز با بهره گیری از متخصصین مجرب درون صنفی این فعالیت ها را ادامه می دهیم. اعتقاد ما بر اینست که با ارائه این قبیل سیمنارها هم به هدف ارتقا دانش اعضای سازمان و هم به هدف شناسایی  توانمندیهای شرکتهای فعال آموزشی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-25 11:36

افزودن دیدگاه جدید