کد مطلب: 

172541
وزیر آموزش و پرورش:

پیوست فرهنگی لازمه‌ی استفاده از فناوری نوین در مدارس است

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به ضرورت استفاده مدارس از فناوری های نوین، گفت: پیوست فرهنگی لازمه استفاده از فناوری نوین در آموزش وپرورش است.
پیوست فرهنگی لازمه‌ی استفاده از فناوری نوین در مدارس است

به گزارش سیتنا، علی اصغر فانی در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت متبوعش با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد فرهنگ ساز وظیفه تامین نیروی انسانی موردنیاز  کشور را بر عهده دارد و هرگونه تغییر رفتار و فرهنگ مردم از آموزش و پرورش منشاء می گیرد و از این رو آموزش و پرورش نقش ممتازی را دارد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز داده های آموزش و پرورش، افزود: ارائه اطلاعات و تحلیل داده ها در 105 هزار مدرسه ، 32 اداره کل آموزش و پرورش استان ها، مراکز و معاونت های تابعه و دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می تواند آموزش وپرورش را در مدیریت صحیح منابع و امکانات کمک کند.

فانی استفاده از فناوری های نوین را در حوزه دانش آموزی بسیار مهمتر از حوزه مدیریتی خواند و تصریح کرد: استفاده از IT و ICT برای دانش آموزان و معلمان می تواند باعث تقویت شبکه رشد دانش آموزی و تقویت پورتال مدارس شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به گستردگی آموزش و پرورش در کشور، خاطرنشان کرد: اگر  اطلاعات 105 هزار مدرسه با بیش از 600 هزار کلاس درس در آموزش وپرورش به خوبی مدیریت نشود، قطعا انسجام لازم در برنامه ها صورت نمی گیرد و از این رو اتصال به سیستم های اطلاعاتی در آموزش وپرورش اجتناب ناپذیر است.

فانی با اشاره به ضرورت یادگیری فناوری های نوین در معلمان عنوان کرد: امکان ارائه آموزش به روش های سنتی و چهره به چهره تقریبا غیرممکن است و آموزش و پرورش باید به سمت یاددهی این فناوری ها به معلمان و دانش آموزان از طریق دانشگاه فرهنگیان اقدام کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-24 17:06

افزودن دیدگاه جدید