کد مطلب: 

172540
واعظی در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش:

شبکه‌ی مدارس کشور در چارچوب شبکه‌ی ملی اطلاعات توسعه می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید از فناوری های نوین در جهت ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان بهره ببریم.
شبکه‌ی مدارس کشور در چارچوب شبکه‌ی ملی اطلاعات توسعه می‌یابد

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: دولت یازدهم به منظور ایجاد شبکه ملی اطلاعات، گام اساسی را برداشته است که در این راستا بر توسعه شبکه های دستگاهی تاکید داریم.

وی با بیان این که شبکه مدارس به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شبکه ملی اطلاعات مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: قدردان تلاش های وزارت آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف شبکه ملی اطلاعات هستیم.

وی گفت: برای توسعه و تکمیل تولید محتوا، اجزای آموزشی و تهیه ابزارهای محتوا ساز آموزشی مطابق برنامه ها و استانداردهای شبکه ملی مدارس با آموزش و پرورش همکاری خواهیم کرد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز داده آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به منظور ارتقای کیفیت مراکز داده آموزش و پرورش و همچنین  اتصال آنها به مراکز تبادل  اطلاعات آموزش (EIX) و مرکز ملی تبادل اطلاعات حمایت های لازم را از این ارگان خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تامین خدمات موتور جستجوی فارسی برای استفاده وزارت آموزش و پرورش در شبکه ملی مدارس و دیگر پایگاه‌ها و سامانه های آموزشی و پرورشی خبر داد و گفت: امروز گام بسیار خوبی در جهت هوشمندسازی صحیح مدارس برداشته شد تا بتوانیم شبکه مدارس کشور را در چارچوب شبکه ملی اطلاعات توسعه دهیم.

واعظی همچنین از همکاری با آموزش و پرورش در جهت راه اندازی پست الکترونیکی دانش آموزان و پرتال مدارس خبر داد و گفت: در این راستا از بخش های مختلف فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک خواهیم گرفت تا با توسعه سرویس های کاربردی بتوانیم به کیفیت بخشی فرآیند یادهی و یادگیری کمک کنیم.

وی با بیان این که دانش آموزان این مرز و بوم از استعداد کم نظیری بهره مند هستند، گفت: توسعه خدمات محتوایی و آموزشی در حوزه ارتباطات  و فناوری اطلاعات، توسعه آموزش های الکترونیکی، توسعه خدمات الکترونیکی قابل ارائه به دانش آموزان و والدین از دیگر برنامه های ما در جهت  کمک به رشد در عرصه  آموزش و پرورش است.

وی در پایان خاظرنشان کرد: همکاری دو وزاتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات  و آموزش و پرورش می تواند کمک موثری به تحول بنیادین نظام آموزشی و فرهنگی کشور کرده و توسعه مبتنی بر علم و فناوری را  در کشور رقم بزند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-24 17:00

افزودن دیدگاه جدید