کد مطلب: 

172538

افتتاح «مرکز داده جدید» وزارت آموزش و پرورش

«مرکز داده جدید» وزارت آموزش و پرورش با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت و ارزیابی در نظام آموزش و پرورش افتتاح شد.
افتتاح «مرکز داده جدید» وزارت آموزش و پرورش

به گزارش سیتنا، مرکز «داده جدید» وزارت آموزش و پرورش امروز با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

این مرکز با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تدوین کیفیت در نظام آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های کمی و کیفی در سطح منطقه و جهان به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، تجهیز مدارس به فناوری اطلاعاتی و ارتباطی و فراهم کردن زمینه استفاده بهینه از آموزش‌های مرتبط با فناوری نو در مدارس ایجاد شده است.

تحول بنیادین و شیوه‌های ارزشیابی دانش‌آموزان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، پرورش استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان، توسعه فرهنگ، تفکر، تحقیق، خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از روش‌های یادگیری و یاددهی متنوع و مطلوب و ایجاد تفکر منطقی و منسجم برای تحلیل و بررسی موضوعی و توسعه مشارکت معلمان در فرایند بهسازی و برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی از اهداف ایجاد این مرکز است.

همچنین تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموش و پرورش به منظور استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش بسته شد.

براساس این تفاهم نامه، ارتقا ظرفیت و مهارت فرهنگیان با کاربرد فاوا، گسترش خدمات و محتوای آموزشی در فضای مجازی برای استفاده جامعه آموزش و پرورش، ارتقا مهارت های دانش آموزان در کاربرد  فاوا، توسعه فنی  و ارتقای کیفیت خدمات مرکز داده اصلی، توسعه سرویس هاس کاربردی  در دستور کار دو وزارتخانه قرار می گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-24 16:40

افزودن دیدگاه جدید