کد مطلب: 

172533
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی خبر داد؛

دومین طرح عرضه‌شده در بورس ایده به فروش رسید

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طرح صنعتی "باربند نرم خودرو" به عنوان دومین طرح عرضه شده در بورس ایده به فروش رسید.
دومین طرح عرضه‌شده در بورس ایده به فروش رسید

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره فروش دومین طرح عرضه شده در بورس ایده اظهار کرد: با توجه به وجود طرح های تایید شده در بورس ایده، دومین طرح صنعتی تحت عنوان "باربند نرم خودرو " نیز پس از انجام مذاکرات مرتبط، به فروش رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط فروش طرح ها بسیار پیشرفت داشته است بیان کرد: در حال حاضر مذاکراتی نیز برای فروش دو طرح دیگر در بورس ایده در حال انجام است که پس از توافقات نهایی این طرح ها به سرمایه گذاران متقاضی واگذار می شود.

دلیری همچنین خاطر نشان کرد: تعداد طرح های عرضه شده در بورس ایده 18 عدد بود که در حال حاضر با عرضه سه طرح تایید شده دیگر، این تعداد به 21 رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با تاکید بر اینکه شرایط اولیه عرضه طرح ها در فرابورس کاملا مهیا شده است، ابراز کرد: تنها نکته باقی مانده، جذب سرمایه گذار برای این طرح ها در بورس ایده است زیرا سرمایه گذاران در صورت اطلاع از بازار سوددهی این طرح ها می توانند در این حوزه سرمایه گذاری و طرح ها را خریداری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای حمایت از طرح های عرضه شده نیز پیشنهاداتی به بعضی از نهادهای ملی مانند صندوق نوآوری شکوفایی که طبق قانون امکان سرمایه گذاری در بورس ایده را دارند ارائه کردیم تا در بحث سرمایه گذاری طرح های اولیه ایده ورود پیدا کنند.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خریداران

دلیری همچنین از ارائه تسهیلات تشویقی به خریداران خبر داد و گفت: به خریداران 10 طرح اولیه بورس ایده تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود تا سرمایه گذاران تشویق به امر سرمایه گذاری در این حوزه شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی افزود: تمامی طرح های عرضه شده در بورس ایده، مراحل اولیه ارزیابی و تاییدیه فنی را سپری کرده اند و قابلیت سود دهی و تجاری سازی را دارند و تنها به دلیل اینکه مخترع یا متولی این طرح ها توان مالی اجرایی آنها را نداشته به فروش می رسند.

وی با اشاره به اینکه قابیلت سوددهی و تجاری سازی این طرح ها، سرمایه گذاری در طرح های عرضه شده در فرابورس در حوزه دانش بنیان بالا است، اظهار کرد: با ادامه ارزیابی طرح های ارائه شده، امیدواریم تا پایان سال 93، بیش از 40 طرح در بورس ایده عرضه شوند و در سال 94، بورس ایده با فعال تر شدن توسط طرح های موجود و بدون حمایت دولت و معاونت علمی، حضور موفق تری داشته باشد.

براساس این گزارش، «استارتر هوشمند دیجیتال ضدسرقت خوردو» به عنوان نخستین طرح عرضه شده در بورس ایده، چندی پیش به فروش رسید.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-24 13:20

افزودن دیدگاه جدید