کد مطلب: 

172472
مخالفت‌های اینترنتی با استفاده‌ی ابزاری از زنان به ثمر نشست

توقف چاپ تصویر زنان با بالاتنه‌ی برهنه بعد از ۴۴ سال

«سان»، پرتیراژترین روزنامه بریتانیا اعلام کرد که چاپ تصویر زنان با بالاتنه برهنه را بعد از ۴۴ سال متوقف می‌کند. این تصمیم از سه‌شنبه ۲۰ ژانویه اجرا شده اما انتشار این عکس‌ها در نسخه آنلاین روزنامه سان ادامه خواهد داشت.
توقف چاپ تصویر زنان با بالاتنه‌ی برهنه بعد از ۴۴ سال

به گزارش سیتنا، سایت بهار نوشت: این تصمیم از سوی مدیران ارشد موسسه نیوز اینترنشنال در نیویورک که مدیران بالا‌تر سان در لندن هستند گرفته‌ شده است. مالک موسسه نیوز اینترنشنال، روپرت مرداک سرمایه‌دار رسانه‌ای است که از سال ۱۹۶۹ این روزنامه را خریده است. با وجود اینکه این تصمیم بسیاری از منتقدان انتشار این عکس‌ها را خوشحال کرده، مدیران سان اعلام کرده‌اند که اگر فروش روزنامه در بریتانیا خیلی کم شود انتشار عکس‌ را از سر خواهند گرفت!

پیش از این نیز چاپ این عکس‌ها در نسخه ایرلندی روزنامه سان متوقف شده بود. سردبیر سان در ایرلند دلیل این کار را «تفاوت‌های فرهنگی» اعلام کرده بود. در سپتامبر ۲۰۱۴، مرداک در توئیتر خود مخالفت‌اش را با چاپ این عکس‌ها به شکل علنی مطرح کرده بود و نوشته بود که این کار بسیار «قدیمی شده» است.

مخالفان انتشار این تصاویر آن را سکسیتی، زننده و دور از هنجارهای امروز می‌دانستند. بیش از دو سال قبل، کمپینی از سوی زنی به نام لوسی هلمز با نام No More Page ۳. آغاز شد که بسیاری به آن پیوستند. همچنین ۲۱۵ هزار نفر طوماری در مخالفت با استمرار انتشار عکس زنان با بالاتنه برهنه در روزنامه سان امضا کرده‌اند. برخی از اعضای پارلمان بریتانیا و موسسات خیریه ضد سکسیم هم با این کمپین همراهی کرده‌اند.

تا پیش از این به دلیل مخالفت‌ها، فروش روزنامه سان در بیشتر اتحادیه‌های معلمان، کالج‌های مامایی، ساختمان مجلس اسکاتلند، ولز و بیش از سی دانشگاه ممنوع بود. برخی از مدل‌هایی که عکس آن‌ها قبلا در این صفحه منتشر شده مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند. استلا کریسی، یکی از نمایندگان زن مجلس بریتانیا که از مخالفان انتشار این صفحه بود گفته است: «این صفحه زنان را به شیئی بدل می‌کرد و آشکارا می‌گفت آنچه اهمیت دارد سینه‌های ماست نه مغز ما.» چاپ این عکس‌ها از سال ۱۹۷۰ تاکنون ادامه داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-21 02:42

افزودن دیدگاه جدید