کد مطلب: 

172125
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خبر داد:

اختصاص ردیف بودجه مستقل فناوری اطلاعات برای دستگاه‌های اجرایی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از در نظر گرفتن ردیف بودجه مستقل فناوری اطلاعات برای دستگاه ها و تاکید قانون بودجه بر انجام پروژه ها با همکاری بخش غیر دولتی و برون سپاری فعالیت ها خبر داد.
اختصاص ردیف بودجه مستقل فناوری اطلاعات برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش سیتنا، در نشست مشورتی فناوری اطلاعات ضمن که با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی، دانشگاه ها و فعالان حوزه دولت برگزار شد، دغدغه های موجود در این حوزه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تحقق اهداف برنامه پنجم و همچنین توسعه اقتصادی کشور، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که مورد اعتماد مردم بوده و از اعتبار اجتماعی بالایی برخوردار است، از دیگر وارد و موضوعات مطرح در این بخش عنوان شد.

مهندس نصراله جهانگرد نیز در این نشست با تایید مواضع عنوان شده، گفت: در همین راستا، تصمیم هایی در لایحه بودجه سال آینده اتخاذ شده که در صورت تصویب و اجرایی شدن،‌ می تواند موجب رونق کسب و کار و تحرک در میان شرکت های فعال در این بخش شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن ردیف بودجه مستقل فناوری اطلاعات برای دستگاه ها و تاکید قانون بودجه بر انجام پروژه ها با همکاری بخش غیر دولتی و برون سپاری فعالیت ها از جمله اقدام های انجام شده در این حوزه محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، موضوعاتی از قبیل بیمه، مالیات، مشمولیت شرکت های فعال حوزه فناوری اطلاعات در قانون شرکت های دانش بنیان و همچنین تخصیص وام وجوه اداره شده به فعالان این بخش، از دیگر دغدغه های مطرح شده از سوی صاحبنظران در این جمع بود.

همچنین، نبود زمینه افزایش مهارت های کاربردی لازم در این حوزه برای توسعه کسب و کار و قرار نداشتن زبان های برنامه نویسی جاوا و اندروید در دانشگاه ها به عنوان یکی دیگر از دغدغه های این حوزه مطرح شد که گزارشی از اقدام های در دست اجرای وزارت علوم و ظرفیت های عملیاتی کردن راه کارهای موجود برای رفع این مشکل، عنوان و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در بخش دیگری از سخنان خود،‌ در پاسخ به برخی دغدغه های مطرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی، تصریح کرد: یکی از برنامه های اصلی مدنظر وزارت ارتباطات،‌ کاهش هزینه و افزایش درآمد تامین کنندگان اطلاعات است که اقدام های موثری انجام شده و پس از طی مراحل قانونی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که در کشور های مختلف، هدف از اجرای برنامه های اقتصادی،‌ افزایش اشتغال و ثروت است، تاکید کرد: اشتغال از طریق بنگاه های بزرگ ایجاد و ثروت آفرینی از طریق شرکت های کوچک و متوسط پیگیری می شود.

وی ادامه داد: در کشور موج وسیعی برای حمایت از کسب و کارهای نو مبتنی بر فناوری اطلاعات (استارتاپ) ایجاد شده که در این خصوص نیز برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده که امیدواریم به زودی وارد مرحله اجرایی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-06 19:18

افزودن دیدگاه جدید