کد مطلب: 

172096

رونمایی از کانون نخبگان طلایی ایران "گلد کیدز" با حمایت LG

در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی، شرکت ال جی به همراه گلدیران و موسسه خیریه مهرآفرین کانون نخبگان طلایی ایران "گلد کیدز" را تشکیل داده تا به پرورش استعدادهای کودکان خلاق بپردازند.
رونمایی از کانون نخبگان طلایی ایران "گلد کیدز" با حمایت LG

به گزارش خبرنگار سیتنا، روز گذشته 14 دی ماه 93 در مراسمی که در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، از پروژه کانون نخبگان طلایی ایران "گلد کیدز" که با حمایت شرکت ال جی به همراه گلدیران و موسسه خیریه مهرآفرین آغاز به کار کرده است رونمایی شد. در این مراسم تای چو قائم مقام سفیر کره، کریس جانگ مدیر دفتر ال جی در ایران، "دانشور" مدیرعامل موسسه خیریه مهر آفرین و نمایندگان مجلس به بیان جزییاتی درباره این طرح پرداختند تا همگان را به حضور در این طرح و ارتقای آن دعوت کند.

این پروژه دو سال و نیم قبل کلید خورد و شرکت ال جی به همراه گلدیران و موسسه خیریه مهر آفرین، تلاش کردند تا با یافتن کودکان با استعداد و برگزیده، شرایطی را فراهم کنند تا استعداد این کودکان پرورش یافته و در نهایت بتواند از آنان نخبگانی کارآمد و موفق بسازند.

گستردگی این پروژه به جایی رسیده است که به عنوان حرکتی ملی در راستای پرورش استعدادهای کودکان نخبه از آن یاد می شود و ال جی به عنوان یک برند موفق در این مسوولیت اجتماعی سربلند بوده است.

در این کانون تا به امروز ششصد کودک تهرانی مورد آزمون های مختلف هوش، استعداد یابی و سنجش شخصیت قرار گرفته اند و از میان آن ها، شصت کودک برتر انتخاب شده اند تا در یک فرایند آموزشی چهار ساله قرار گرفته و با پرورش استعداد های آن ها، افرادی موفق وارد اجتماع شوند. امسال نیز تعداد زیادی از کودکان شهرستانی آزمون های اولیه را گذرانده و قرار است به زودی در دومین مرحله از آزمون استعداد یابی قرار گیرند.

"کریس جانگ" مدیر دفتر ال جی در ایران با اشاره به حضورش به عنوان شهروند افتخاری در ایران، اعلام کرد: تلاش دارند تا به وظایف اجتماعی خود به نحو احسن عمل کنند. ال جی پیش از این در برنامه هایی همچون اتوبوس اهدا خون یا تدارک لوازم التحریر برای کودکان پیش قدم بوده و معتقد است که زندگی بهتر در گرو آموزش مطلوب است. در طرح گلد کیدز نیز علاوه بر نخبه یابی و ایجاد کارگاه های آموزشی برای آنها، کمک هزینه تحصیلی و برگزاری کمپین های مختلف در این راستا نیز گنجانده شده است.

"دانشور" مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین با اشاره به مسئولیت اجتماعی و مفهوم آن، گفت: واژه مسئولیت اجتماعی و تعهد به جامعه امری است که مدت زمان زیادی در کشور های مختلف مطرح است، اما به تازگی چنین مفهومی مطرح شده و در حال گسترده شدن است.

وی افزود:گلد کیدز نمونه ای عالی از چنین حرکاتی در زمینه مسئولیت های اجتماعی یک شرکت و برند معتبر است.

مدیرعامل مهرآفرین در ادامه افزود: در شورای شهر تهران نیز طرحی به تصویب رسیده که بر اساس آن شرکت های طرف قرار داد با شهرداری، ملزم به انجام طرح هایی در راستای مسئولیت های اجتماعی هستند تا از این طریق تعهد به جامعه در میان شرکت ها و سازمان ها گسترش یابد.

در ادامه برنامه "تنهایی" قائم مقام گلدیران به توصیه قرآن به انفاق به صورت مخفی اشاره کرد  و گفت: علنی شدن انفاق نیز از سوی دیگر می تواند تشویق کننده دیگران برای انجام کار نیک باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر گلدیران 4200 کارمند دارد و تمامی امکاناتی که این شرکت داراست همگی از ایران بدست آمده، پس گلدیران نیز باید به نحوی در مسیر جبران ظاهر شود.

تنهایی اظهار امیدواری کرد: از این پس شرکت های بزرگ دیگر نیز به زودی حرکت هایی مشابه را انجام خواهند داد تا علاوه بر ارتقای سطح زندگی افراد بی بضاعت، نقشی در ایجاد آینده ای روشن تر ایفا کنند.

در پایان مراسم نیز "چو" قائم مقام سفیر کره جنوبی در ایران متن ارسالی از سوی سفیر برای این مراسم را قرائت کرد. در ابتدای این نامه به ال جی و گلدیران برای اجرای چنین طرحی تبریک گفت و با اشاره به اقتصاد ضعیف کره جنوبی در سال های 1950 و مبتنی بر کشاورزی، به رشد اقتصادی بر پایه دانش و سرمایه های انسانی اشاره کرده و به همین خاطر تمرکز بر آموزش و سرمایه گذاری روی کودکان را بهترین نوع سرمایه گذاری برای پیشرفت یک کشور دانست. طرح گلد کیدز نیز نوعی سرمایه گذاری روی دانش و استعداد های ایرانی است تا آینده بهتری توسط آن ها برای کشور ایجاد شود.

در پایان مراسم نیز از هفت کودک برتر در زمینه های مختلف و همچنین برخی خانواده ها که تلاشی مضاعف در راستای پیشرفت کودکان انجام داده اند تقدیر شد.

لازم به ذکر است، گلد کیدز از طریق سایت goldkids.ir قابل دسترس می باشد و علاقه مندان می توانند اطلاعاتی جامع درباره فعالیت های این کانون را از طریق این سایت مطالعه نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-05 18:52

افزودن دیدگاه جدید