کد مطلب: 

172074
با هدف اطلاع رسانی و توسعه صنعت ICT:

سومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می شود

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران"سومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات" را با رویکرد ممیزی فناوری اطلاعات (IT Audit) برگزار می کند.
سومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست خبری سومین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، صبح امروز یکشنبه 14 دی ماه با حضور رئیس سازمان نصر تهران، مدیران و کارشناسان سازمان و جمعی از رسانه های تخصصی ICT و اقتصادی برگزار شد.

در این نشست ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران به تشریح برنامه ها و اهداف برگزاری این همایش  پرداخت و گفت: سازمان در راستای برگزاری دو دوره‌ همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، امسال سومین همایش را چهارشنبه 17دی ماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می کند..

سازمان نصر به دنبال توسعه اشتغالزایی IT

سعادت با اشاره به رویکرد این همایش  طی دوره های گذشته و امسال گفت: در دوره های  گذشته ، همایش بیشتر به تشریح مفاهیمی همچون "راهبری سازمانی IT" و "آموزش و آگاهی کارفرمایان فناوری اطلاعات" پرداخته است؛در این دوره بر موضوع "ممیزی فناوری اطلاعات" تمرکز شده است.

 او با تاکید براینکه رسالت سازمان نصر، تسهیل فضا برای توسعه کسب و کار شرکت های فناوری اطلاعات است، ادامه داد: تلاش سازمان، فراهم کردن زمینه برای توسعه صنعت ICT است و برگزاری این  نوع همایش های تخصصی، یکی از ابزارهای اطلاع رسانی به منظور آگاهی اعضای سازمان و جامعه فناوری اطلاعات کشوراست.

رئیس سازمان نصر تهران با بیان اینکه، کشور در ابتدای راه مدیریت فناوری اطلاعات است، گفت: برخلاف ایران، در کشورهای دیگر سال هاست که استانداردهای راهبری و مدیریت ICT  کاملا تبیین و اجرایی شده و سازمان مصر است که از طریق برگزاری این همایش ها، فضایی فراهم کند تا متخصصان، مدیران و دانشجویان بتوانند با چالش های مدیریت فناوری اطلاعات و استانداردهای روز دنیا آشنا شوند.

سعادت ادامه داد : قطعا برگزاری این همایش و تلاش های سازمان ، باید منجر به درآمدزایی در صنعت فناوری اطلاعات شود؛  هدف سازمان این است که صنف و صنعت فناوری اطلاعات بتوانند نتایج بارز این اطلاع رسانی و آگاهی را در توسعه اشتغال زایی لمس کنند.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به برنامه سازمان درخصوص " ایجاد دبیرخانه دائم برگزاری همایش ها " اشاره کرد و گفت:در این راستا، هیات مدیره سازمان اقدام به تشکیل دبیرخانه دائم برگزاری همایش ها و نمایشگاه های IT کرده است تا هر یک از همایش ها و نمایشگاه های تخصصی فناوری اطلاعات بتوانند با سازوکار و ساختاری استاندارد برگزار شوند.

معرفی تجارب موفق "ممیزی فناوری اطلاعات"

علی آذرکار، رئیس کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نصر تهران با اشاره به فعالیت های این کمیسیون برای برگزاری سلسله همایش های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات گفت: موضوع راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات که مفاهیم گسترده ای دارد، دغدغه مدیریت کلان شرکت ها و سازمان های مختلف است؛ از این منظر که  ICT چگونه می تواند ابزاری در جهت بهبود یک کسب و کار باشد.

آذرکار با تاکید براینکه استاندارد راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در دنیا اهمیت بسیاری دارد، افزود:

کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان طی همایش های راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات تلاش کرده تا گام به گام استانداردهای این حوزه را معرفی کند.

رئیس دبیرخانه همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات ادامه داد: ممیزی فناوری اطلاعات، در حقیقت نقش IT و ابزارهای آن در مدیریت و توسعه هر کسب و کار را بررسی می کند . در این همایش  تلاش کردیم تجارب موفق کاربردی ممیزی IT در سازمان های مختلف کشور را ارائه کنیم.

الهه نجفی، دبیر کمیته علمی همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص مقالات مطرح شده گفت: هفت تجربه در زمینه ممیزی فناوری اطلاعات از سازمان ها و ارگان های مختلف در این همایش ارائه می شود.این تجربیات  از طریق کمیته علمی به صورت مقالاتی درآمده و در واقع چالش ها و دستاوردهای افراد در این زمینه را بیان می کند.

نجفی با اشاره به تلاش های صورت گرفته درارتقاء سطح کیفی همایش گفت: در زمینه اجرا، همایش یک نقشه راه مشخص داشته است. در همایش امسال مقالات همایش در روز برگزاری، به صورت مکتوب در مجله انجمن انفورماتیک(گزارش کامپیوتر) منتشر می شود. همچنین امکان پرسش و پاسخ مدعوین به صورت همزمان در برگزاری و امکان حضور مجازی در همایش از طریق سایت سازمان نصر تهران از دیگر تفاوت های اجرایی این همایش است.

محمد یوسفیان، دبیر سازمان نصر تهران و مدیر کمیته اجرایی این همایش , با اشاره به برنامه زمانی برگزاری این همایش گفت: همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات در ساعت 8  صبح روز چهارشنبه هفدهم دیماه برگزار  می شود و ورود به این همایش فقط از طریق کارت‌های الکترونیکی امکان پذیر است.

یوسفیان با تاکید برارتباط خوب کیمته علمی و کمیته اجرایی این همایش ادامه داد: در مراحل برگزاری این همایش، از تمامی ابعاد فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-04 19:42

افزودن دیدگاه جدید