کد مطلب: 

171934

الزام مجریان زن شبکه‌های تلویزیونی به پوشیدن یونیفرم همشکل

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای عربستان، مجریان زن شبکه های تلویزیونی خصوصی این کشور را به پوشیدن لباس متحدالشکل ملزم خواهد کرد، اما مجریان تلویزیون ملی از این قانون مستثنی خواهند بود.
الزام مجریان زن شبکه‌های تلویزیونی به پوشیدن یونیفرم همشکل

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه العالم، "نورا عدوان" عضو مجلس شورای عربستان، کمیسیون امور فرهنگی و اطلاع رسانی مجلس را متقاعد کرده که طرح لباس متحد الشکل برای گویندگان زن عربستانی شامل عبا و شال زنانه را بررسی کنند.

به نوشته روزنامه الوطن، انتظار می رود بررسی این پیشنهاد، جدل و جنجال هایی در مجلس عربستان ایجاد کند.

عدوان از چند هفته پیش، موضوع "زیاده‌روی مجریان زن در آرایش و کاربرد زیور آلات" را مطرح کرده که با موجی از انتقادات مجریان زن تلویزیون دولتی عربستان مطرح شده است.

اما نکته قابل توجه در این طرح آن است که قرار است تنها مجریان زن شبکه های خصوصی "که با سرمایه سعودی‌ها اداره می شود" را شامل گردد و تلویزیون دولتی عربستانی مشمول قانون پیشنهادی جدید نخواهد بود.

بدین ترتیب با وجودی که این نماینده زن، درباره زینت و آرایش بیش از حد مجریان زن تلویزیون دولتی و متعهد نبودن آنان به لباس ملی (عبا و شال) مدارک و دلایل مستند ارائه کرده، اما قانون جدید تنها به شبکه های خصوصی محدود می شود.

از سوی دیگر، ریاض نجم رییس شورای رادیو تلویزیون عربستان، از تصویب ساختار تشکیلاتی جدید این شورا و اجرای آن از اوایل سال 2015 خبر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-30 00:13

افزودن دیدگاه جدید