کد مطلب: 

171869
واعظی در جلسه شورای اداری استانداری ایلام، وعده داد:

برقراری 20 کیلومتر فیبرنوری از شهر مهران تا پایانه مرزی

دکتر محمود واعظی که از کرمانشاه به ایلام سفر کرد، در جلسه شورای اداری استانداری این استان شرکت کرد و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات شهرستانها و روستاهای این استان قرار گرفت.
برقراری 20 کیلومتر فیبرنوری از شهر مهران تا پایانه مرزی

به گزارش سیتنا، دکتر "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استانداری ایلام، با مهم دانستن رونق اقتصادی در مناطق مرزی، گفت: بزودی برقراری 20 کیلومتر فیبرنوری از شهر مهران تا پایانه مرزی اجرایی می شود.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت افزایش زیرساخت‌های ICT در استانها، گفت: در یک زمان کوتاه کمبود زیرساخت‌های ICT  ایلام را جبران خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم در سال آینده 200 روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.

دکتر واعظی با اشاره به جمعیت انبوه زایران اربعین حسینی در امسال، گفت: تلاش می کنیم برای سال‌های آینده تمهیدات لازم  برای ارتباطات بدون اختلال این زایران اندیشیده شود تا بتوانند بدون مشکل با خانواده و اطرافیان خود در ارتباط باشند.

وزیر ارتباطات با اشاره به بودجه استانی وزارت ارتباطات در سال 94 گفت: در بودجه سال 94 بودجه استانها جداگانه در نظر گرفته شد تا صرفاٌ برای ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها هزینه گردد.

دکتر واعظی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد تحول در نظام پستی کشور گفت: بزودی  پست را از حالت سنتی خارج می کنیم و برای این کار باید IT  در خدمت پست قرار گیرد.

وی در ادامه با تدوین سیاست توسعه محوری روستاها در حوزه عملکرد پست بانک، گفت: پست بانک با استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات پستی در مناطق  روستایی و کمتر توسعه یافته زمینه توسعه کسب و کار را برای جوانان روستایی فراهم خواهد کرد.

دکتر واعظی با اشاره به اهمیت تحقیقات و پژوهش در روند توسعه مناطق مختلف کشور، ابراز امیدواری کرد که با امضاء تفاهم نامه بین مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پارک علم و فناوری استان ایلام زمینه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه و صاحب ایده و دانشگاهی در زمینه ICT فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-26 21:23

افزودن دیدگاه جدید