کد مطلب: 

171851

پنجمین جشنواره علم تا عمل از 3 تا 7 اسفندماه برگزار می‌شود

دبیر پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل از برگزاری این جشنواره به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان تبلور صنعت ساز ایرانی از تاریخ 3 تا 7 اسفند خبر داد.

به گزارش سیتنا، دکتر اسماعیل قادری فر مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل درباره روند برگزاری این رویداد اظهار کرد: عملیات اجرایی پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل از ابتدای آذر ماه امسال آغاز شده است و از تاریخ 3 تا 7 اسفند این جشنواره در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دبیرخانه ستاد جشنواره فعالیت خود را در معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری آغاز کرده است، ادامه داد: در نخستین گام با تصویب شیوه نامه برگزاری جشنواره و نمایشگاه و همینطور با برگزاری یک نشست سراسری با حضور معاونین استانداران سراسر کشور و حضور روسای بنیادهای نخبگان استانی و پارک های علم و فناوری در اوایل آذر ماه و در محل باشگاه نهاد ریاست جمهوری گام اجرایی را برای برگزاری این دوره از جشنواره برداشته شده است.
قادری فر همچنین بیان کرد: طبق برنامه ریزی های لازم، ما در هفته اول اسفند ماه از تاریخ 3 تا 7 اسفند این جشنواره را در تهران در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد.
دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل درباره تغییرات اجرایی در پنجمین دوره این جشنواره توضیح داد: تغییر ماهوی و کیفی که امسال جشنواره دارد تا بتواند به اهداف خود برسد بیشتر ناظر بر این است که تلاش خواهد شد آن دسته از دستاوردهای فناورانه و محصولات دانش بنیان ایرانی که منجر به بازارسازی مناسب، اشتغالزایی بالا و به عبارتی فناوری های صنعت ساز ایرانی هستند را از استان های سراسر کشور شناسایی و در نمایشگاه عرضه کنیم.
مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این موضوع که نمایشگاه امسال در دو بخش برگزار می شود گفت: بخش اول، جشنواره علم تا عمل است و در بخش جشنواره ای ما طرح هایی را که از کمیته های منتخب استانی در استان های سراسر کشور معرفی می شوند را به رقابت خواهیم گذاشت و طرح های فناوری برتر را انتخاب می کنیم.
وی ادامه داد: در بخش دوم که شامل بخش نمایشگاهی می شود نیز تعداد بیشتری از واحدهای فناوری که توانسته اند با توسعه محصول، موضوع تبدیل ایده به پدیده و ثروت سازی از دانش فنی و علم را با یک رونق بیشتری دنبال بکنند را عرضه خواهیم کرد. در حقیقت می می خواهیم جلوه ای از فناوری های ایرانی که ماحصل تلاش شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در تحقق اقتصاد دانش بنیان است را در این نمایشگاه شاهد باشیم.
قادری فر درباره فعالیت های دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: مسئولیت دبیرخانه های استانی جشنواره پنجم طی ابلاغیه ای از سوی معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر محترم کشور به استانداری های سراسر کشور واگذار شده است تا استانداری ها بتوانند با استفاده از ظرفیت شرکت ها، نهادها و به ویژه پارک های علم و فناوری و بنیادهای نخبگان استانی طرح های با کیفیت مناسب و فناوری های رقابتی صنعت ساز بیشتری را شناسایی کنند و این طرح ها به جشنواره راه یابند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-24 16:58

افزودن دیدگاه جدید