کد مطلب: 

171779

راننده‌ی شبکه‎ی مسافربری اپلیکیشن «اوبر» به اتهام تجاوز بازداشت شد

به دنبال شکایت زن جوان هندی که سوار خودروی یک راننده شبکه مسافربری «اوبر» شده بود، مرد راننده به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد.
راننده‌ی شبکه‎ی مسافربری اپلیکیشن «اوبر» به اتهام تجاوز بازداشت شد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شیو کومار یاداو، ۳۲ ساله، متهم به تعرض به یک زن ۲۶ ساله است که در دهلی نو از طریق اپلیکیشن اوبر، خودرویی را برای رفتن به مقصدش رزرو کرده بود.

این زن که مدیر یک شرکت مالی است می‌گوید در تاکسی خوابش برد و وقتی که بیدار شد متوجه شد که راننده او را به منطقه‌ای خلوت برده. او می‌گوید راننده کتکش زده و به او تجاوز کرده است.

اپلیکیشن اوبر که در آمریکا راهی امن و ارزان قیمت (نسبت به تاکسی) برای سفرهای کوتاه درون شهری به شمار می رود، به روشی پرطرفدار برای کاربرانی تبدیل شده که با ثبت نام و وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خود در شبکه، هم از پرداخت بهای بالای تاکسی خلاص شده‌اند و هم دیگر مجبور نیستند نگران نداشتن پول نقد باشند.

راننده‌های اوبر افراد عادی هستند که مایلند در ساعاتی از روز با خودروی شخصی خود مسافرکشی کنند و از این طریق درآمد بیشتری داشته باشند.

مسافران اوبر پس از هر بار استفاده از سرویس، به راننده امتیاز می‌دهند و به این ترتیب مدیران این شرکت از نحوه عملکرد رانندگان مطلع می‌شوند. اگر راننده‌ای امتیاز منفی دریافت کند از شبکه بیرون می‌شود.

اوبر از دسامبر گذشته (حدود یک سال پیش) در دهلی نو شروع به کار کرد.

تعلیق راننده خاطی هندی

به دنبال این حادثه، اوبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی شکایت زن هندی، طبق قوانین شرکت، راننده خاطی را معلق کرده و در روند حقوقی با پلیس همکاری می‌کند.

اوبر در سال ۲۰۰۹ میلادی تاسیس شد و در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ شهر در ۴۵ کشور جهان فعال است. این شرکت پیشتر نیز به خاطر رفتار رانندگان عضو، مجبور به معذرت خواهی شده است.

روز یکشنبه ده‌ها نفر از شهروندان هند در مقابل دفاتر پلیس دهلی نو در اعتراض به سیستم قضایی هند در مجازات متجاوزین جنسی تجمع کردند.

بالاترین آمار تجاوز در هند در سال ۲۰۱۳ به دهلی نو تعلق دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-19 00:57

افزودن دیدگاه جدید