کد مطلب: 

171751

سوء استفاده مادی و اخلاقی سایت های همسریابی غیرمجاز از جوانان! (+فایل صوتی)

طبق گزارش وزارت ورزش و جوانان متاسفانه 300 سایت غیرمجاز همسریابی در کشور فعال است. سایت‌هایی با نام های همسریابی و همدم یابی و راه آسان ازدواج کردن و البته با اهداف کاملا مادی که متاسفانه با توجه به جامعه جوان ایرانی بازار گرمی برای خود دست و پا کرده اند.
سوء استفاده مادی و اخلاقی سایت های همسریابی غیرمجاز از جوانان! (+فایل صوتی)

به گزارش سیتنا، "محسن بختیاری" در پیک نیمروزی رادیو ایران گزارش می‌دهد:

جوش دادن ازدواج‌ها دیگر امروزه کمتر دست‌پخت مادربزرگ‌ها و عمه‌ها و خاله‌هاست. دانشگاه و دوست و رفیق و البته همکار جای آن‌ها را گرفته. وسط این ماجرا، وصله ای ناجور هم هست. سایتهای همسریابی که خود را یا مبتکر طرح همسان گزینی معرفی می‌کنند، یا بزرگ‌ترین سایت قانونی همسریابی. تأسف‌بار هم آدرس‌هایی است با دامنه‌های دات آی آر. با تلفن‌های هوشمندی که فقط به شماره‌های ثابت منازل جوابگو هستند. پیش‌شماره‌های 909 که گوش‌بری‌شان تا 6-7 برابر قیمت معمول هم می‌رسد. در مرکز اطلاعات 118 مخابرات هم ردی از آن‌ها نیست.

سرنخی هم اگر باشد سر از جای دیگر درمیاورد.

. پای درد دل نظر کاربران سایت­های همسریابی اما که بنشینی تقریبا همه نالانند از سوء استفاده‌ها. هم مادی هم اخلاقی. کارشناسان نیز تأیید می‌کنند.

دکتر ابهری روان‌پزشک

دکتر ابهری: این هم ازاون موضوعات بسیار مضحکه چون ما تو روان‌پزشکی مهم‌ترین مسائلی که الآن باهاش روبرو شدیم و هستیم در طول این زمان همین مشکلات زناشویی که به علت عدم شناخت یکی از دیگری به وجود میاد ویکی از مسائلی که بی‌نهایت بهش اهمیت می‌دهیم مشاوره قبل از ازدواج هست با درنظرگرفتن تمام جوانبی که ممکنه به لحاظ شخصیتی و خصوصیات اخلاقی فرهنگی رشدی خانوادگی حتی مسائل اجتماعی و اقتصادی و غیره مورد لحاظ قرارمیگیره حالا چطور ممکن هست که این امربسیارمهم واگذاربشه به اینکه همسریابی به این شکل و خاصی صورت بگیره خوب طبیعتاً یک مقدار زیادی هم‌ پشت سر یک چنین پدیده بدی منافع افراد مطرح میشه به همین جهت بنده کاملاً مخالف یک چنین موضوع و پدیده ای هستم.

در این‌ بین مراکزی هستند که قانونی و مجازند. کارشان فقط مشاوره به دختر پسرها و خانواده‌هاست و تعدادشان هم انگشت‌شمار.

ما به‌صورت شما وقت می‌گیریم با مشاورمان هماهنگ می‌کنیم مشاوره می‌دهیم ما در حوزه آموزش بیشتر فعال هستیم انتخاب آگاهانه همسر برای جوانان دوران نامزدی پیش از ازدواج بعد از ازدواج هر هفته کلاس داریم همایش کارگاه برگزارمیکنیم به‌صورت رایگان برای البته مشاوران یک هزینه جزئی می‌گیریم ولی کلاسهایمان رایگانه.

و بالاخره بنیاد خیریه ازدواج و تحکیم خانواده. آقای بی‌آزار مشاور کارشناس این بنیاد معتقد است 95 درصد ازدواج‌های اینترنتی سرانجامی بهتر از ازدواج‌های خیابانی نخواهند داشت.

بی‌آزار: واله من چون چندین سال هم دادگاه خانواده بودیم در حال حاضر سایت‌هایی که باهمین این‌ها دختروپسرآشنا می‌شوند این‌ها عین همانی می‌مونند که بیرون 95 درصد دختروپسرهایی که بیرون باهم آشنا می‌شوند 5 درصد ازدواج میشه ما کارشان را قبول نداریم به هیچ عنوان چون یک دونه نیستش که این‌ها دوام داشته باشه ازدواجشان خانواده‌ها هم بیرون هیچ‌کدامشان به هم دیگه نمی‌خورند اصلاً وابداً بعد دو ماه می‌آیند واسه جدایی هیچکدومشان برنده نیستند هم دختر هم پسربازنده هستند.

وجود بیش از 300 سایت غیرمجاز همسریابی در کشور اگرچه ممکن است تا مدتی یا لااقل برای پر کردن اذهان عمومی آمار ازدواج‌ها را بالا ببرد اما جدایی‌ها خیلی بیشتر و نگران‌کننده تراز جشن‌هایی است که برپا می‌کنند. 11 میلیون پسر دختر ازدواج‌نکرده در کشور هم لقمه‌هایی چرب و نرمند برای نگاه‌های کاسب‌کارانه در فضای مجازی. خود دانید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-17 00:59

افزودن دیدگاه جدید