کد مطلب: 

171726

حذف ۳۵ هزار صفحه مجازی در شش ماه اخیر

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج کشور گفت: دربستر شبکه های مجازی گروهک های تروریستی شکل و تقویت می شوند اما در همین بستر صفحات مثبت اجتماعی حذف می شوند.
حذف ۳۵ هزار صفحه مجازی در شش ماه اخیر

به گزارش سیتنا، روح الله مومن نسب در همایش بسیج و رسانه در بیرجند اظهارکرد: متاسفانه ورود نرم افزارهای جدید در فضای مجازی سبب شده دشمن ایمان و اراده افراد را نشانه برود و به خوبی ما را فیلتر می کنند.

وی با بیان اینکه دستورات رهبری در تشکیل شورای عالی فضای مجازی شنیده نشده، افزود: علی رغم تشکیل این شورا از سه سال گذشته متاسفانه فرامین رهبری به فراموشی سپرده شده و حتی در دولت کنونی جلسات این شورا نیز تشکیل نمی شود.

وی داشتن اینترنت سالم، سریع، امن و ارزان را برای ایران ضروری دانست و افزود: مواجه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی طبق فرموده رهبری ضروری است و باید رفتارها مبتنی بر این تفکر قرار گیرد.

مومن نسب با بیان اینکه حس مواجه در فضای کنونی از بین رفته است، ادامه داد: فعالیت نرم افزارهایی از جمله وایبر و واتساپ دست ساخته استکبار بوده اما متاسفانه به راحتی در خانه های ایرانیان جای گرفته است.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج کشور بیان کرد: امروز متاسفانه نمی توانیم لحظه ای از گوشی های موبایل فاصله بگیریم لذا دشمن با ایجاد نرم افزارهای جدید و در شبکه های اجتماعی به راحتی ما را کنترل می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در فضای کنونی دشمن از طریق جنگ نرم درصدد ایجاد فتنه ای جدید برای کشور است، گفت:طبق فرموده رهبری اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و در فضای مجازی باید انقلاب صورت بگیرد.

شکل گیری گروهک های تروریستی در بستر شبکه های اجتماعی

مومن نسب با بیان اینکه ۳۵ هزار صفحه در شش ماه اخیر در فضای مجازی توسط دشمنان حذف شده، افزود: دربستر شبکه های مجازی گروهک های تروریستی شکل و تقویت می شوند اما در همین بستر صفحات مثبت اجتماعی حذف می شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز با یک جامعه جدید مواجه هستیم و هر چیزی که در فضای حقیقی وجود دارد، در فضای مجازی هم می شود آن را پیدا کرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که در همه چیز باید مرز داشته باشیم و رئیس جمهور نیز هنگامی که سوگند یاد می کند؛ متعهد می شود که از مرزهای اعتقادی مردم دفاع کند.

وی ادعای بدون مرز بودن دنیای کنونی را دروغ دانست و گفت: ادعای داشتن دنیای بدون مرز قبل از ظهور کفر بوده و باید در همه امور مرزبندی اجرایی شود.

مومن نسب هدف از فضای مجازی را ابتدا تسخیر افکار و سپس تغییر رفتار دانست و افزود: بی تردید نقطه امید دشمن برای ایجاد فتنه جدید در فضای مجازی است.

تک بعدی بودن نگاه مسئولان به فضای مجازی

وی با بیان اینکه ۲۵ نفر از مسئولین رده بالای نظام عضو شورای عالی فضای مجازی هستند، گفت: تک بعدی بودن نگاه مسئولین به این فضا ضربه می زند و باید در این راستا نگاه ترکیبی داشته باشیم.

مومن نسب بیان کرد: ابتکار در فضای مجازی به فراموشی سپرده شده و در فضای کنونی رقابتی وجود نداشته و متاسفانه برخی از دستگاه ها هزینه های میلیاردی را تنها برای ارائه عملکرد در فضای مجازی هزینه می کنند.

وی یادآورشد: اقدامات برخی از مسئولان سبب شده تا تصدی گری جای تسهیل را بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-15 21:12

افزودن دیدگاه جدید