کد مطلب: 

171686
مارک زاکربرگ در جلسه پرسش و پاسخ عمومی:

13 سال، کمترین سن برای ساختن یک هویت در فیس‌بوک است

شرکت فیس‌بوک هر هفته جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌کند و تلاش می‌کند که با کاربرانش ارتباط بیشتری داشته باشد. پنجشنبه هفته گذشته، بنیانگذار شرکت فیس‌بوک، یک جلسه پرسش و پاسخ را در دفتر اصلی این شرکت در منلو پارک کالیفرنیا به صورت عمومی برگزار کرد.
مارک زاکربرگ

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در این جلسه از بسیاری از مسایلی که به زندگی زاکربرگ مربوط می‌شد پرسیده شد. مثلا این که چرا او این همه به آشپزی علاقه دارد یا چطور توانسته زبان چینی را یاد بگیرد. برگزاری جلسات عمومی فیس‌بوک، نشان می‌دهد که یک مدیر عامل چطور می‌تواند خود را به یک چهره عامه‌پسند تبدیل کند و در همه صحبتهایش مدام از اقتصاد و کسب و کار سخن نگوید و بگذارد که مقداری نیز از مسایل بی‌خطر شخصی زندگی او، به گوش مردم عادی برسد. خبرنگار روزنامه ایندیپندنت خلاصه‌ای از این پرسشها را که به نظرش برای خوانندگان این نشریه مفید بوده، منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

* چرا مارک زاکربرگی که از دوربین خجالت می‌کشد، جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌کند و به سوالاتی که از طرف مردم مطرح می‌شود، جواب می‌دهد؟

فیس‌بوک جلسات هفتگی پرسش و پاسخ برگزار می‌کند. اما برگزاری جلسات عمومی قدم بعدی فیس‌بوک است تا بیشتر از گذشته از کاربرانش بازخورد بگیرد و یاد بگیرد که چطور به جامعه خدمت کند.

* آیا فیس بوک تلف کردن وقت نیست؟

از چه وقتی مرتبط کردن مردم با هم اتلاف وقت لقب گرفته است؟ اگر برای جامعه فیس‌بوکی در ارتباط باقی ماندن با دوستان نوعی وقت تلف کردن تلقی شود، اشتباه و ناراحت‌کننده است.

* چه تصمیمی برای افزودن دکمه «دوست ندارم» (Dislike) به پستهای فیس‌بوک دارید؟

بله، این موردی است که زیاد پیشنهاد شده است اما داشتن دکمه دوست ندارم ممکن است به صورت یک بی‌احترامی مورد استفاده قرار بگیرد و ما نمی‌خواهیم که مردم در فیس‌بوک درباره این که چه چیزی دوست‌داشتنی و چه چیزی دوست‌نداشتی‌ است، قضاوت کنند. ما برای این که مردم احساسات بیشتری از خود نشان دهند و لحظات ناراحت‌کننده و سختی خود را در فیس‌بوک با هم به اشتراک بگذارند، موافقیم اما این کار باید به روش درستی انجام شود.

* برخی مواقع فیس‌بوک دچار اشتباه می‌شود و باعث گرفتاری کاربران شده است.

بله، هر کسی اشتباه می‌کند و این یک روند برای یادگیری است.

* نظرتان درباره استفاده از اسامی واقعی در فیس‌بوک چیست؟

من فکر می‌کنم که پیدا کردن یک نفر که از اسم واقع خود استفاده می‌کند، راحت‌تر است اما مسئله مهمتر این است که ما در فیس‌بوک یک جامعه امن را بسازیم.

* آیا شما به بچه‌های خودتان هم اجازه نخواهید داد که تا وقتی که به 13 سالگی برسند، وارد فیس‌بوک شوند؟

این کمترین سنی که برای ساختن یک هویت در فیس‌بوک است. من وقتی که نوجوان بودم، فناوری زندگیم را شکل داد و اتفاق خیلی خوبی هم بود. اما تهدید و گردن کلفتی در مدارس هم یک مسئله واقعی است و نباید آن را کوچک شمرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-13 22:42

افزودن دیدگاه جدید