کد مطلب: 

171678

حضور "الکساندر الکساندروف" کیهان‌نورد روس در ایران

روز یکشنبه 23 آذر 1393، الکساندر الکساندروف کیهان‌نورد روس وارد ایران خواهد شد. وی به عنوان یکی از مشهورترین سرنشینان فنی ایستگاه فضایی سالیوت 7 و میر بوده و اکنون مهندس ارشد موسسه فضایی انرگیا است.
حضور "الکساندر الکساندروف" کیهان‌نورد روس در ایران

به گزارش سیتنا، الکساندروف قرار است طی سفرش به ایران با همراهی سیروس برزو پژوهشگر و روزنامه‌نگار تاریخ فضانوردی، از تهران، اصفهان و تبریز بازدید کرده و در این سه شهر به سخنرانی و گفت و گو با مردم و مسئولان داشته باشد.

الکساندورف روز یکشنبه 23 آذر 1393 ساعت ۱۴:۳۰ در  فرهنگسرای رازی تهران و چهارشنبه ۲۶ آذر در باشگاه نجوم تهران واقع در مرکز علوم و ستاره شناسی، و جمعه ۲۸ آذر نیز در تبریز در انجمن نجوم آیاز حضور خواهد داشت.

او در سخنرانی خود به شرح تجربیات خود از سفرهای فضایی و سفرهای علمی خود می‌پردازد و در نهایت به سوالات شرکت کنندگان پاسخ می‌دهد.

«الکساندر الکساندروف» فضانورد کهنه‌کار شوروی سابق که در حال حاضر مسئول بخش آزمایش‌های سرنشین‌دار موسسه موشکی و کیهانی «انرگیا» سازنده اصلی سفینه‌های فضایی و ناوهای سرنشین‌دار روسیه و رهبر ماموریت‌های سرنشین‌دار این کشور است.

مختصری از زندگینامه این خلبان فضانورد

الکساندر الکساندروف خلبان و فضانورد روسی تا کنون دو پرواز به فضا داشته و در این ماموریت‌ها جمعا  309 شبانه روز و 18 ساعت و 2 دقیقه و 58 ثانیه را در فضا به سر برده است. وی دو بار نیز عملیات راهپیمایی فضایی را با مجموع  5 ساعت و 45 دقیقه انجام داده است.

وی متولد که 20 فوریه 1943 شهر مسکو (روسیه) است، در سال 1960 تحصیلات دبیرستانی را در شهر زاگوریانکا در استان مسکو را به پایان رساند. سپس در سال 1963 دوره آموزشگاه نظامی هوایی فنی خدمات تخصصی سرپوخوفسکی در دانشکده فناوری رادیویی را گذراند و به دلیل انحلال دانشکده فناوری رادیویی همان سال به خدمت سربازی رفت. الکساندروف در سال‌های 1964 تا 1969 در دانشگاه فنی بائومان درس خواند و تخصص مهندسی الکترومکانیک را به دست آورد. وی در 24 اکتبر 1988 در دانشکده مهندسی فیزیک مسکو موفق به دریافت دکترای علوم فنی شد. الکسانروف از یک سال پیش یعنی سال 1997 نیز عضو آکادمی بین المللی اطلاعات شده بود.

وی مولف مجموعه‌ای از کتاب‌های علمی و فنی است و همچنین یکی از اعضای گروه نویسندگان کتاب‌های «کارهای مونتاژی و تعمیرو بازسازی در فضا» بود. این کتاب‌ها در سال 1990 چاپ شد. همچنین کتاب «تاریخچه فناوری فضایی در انرگیا» به نوشته الکساندروف در سال 1996 منتشر گردید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-13 17:57

افزودن دیدگاه جدید