کد مطلب: 

171634
جهانگرد در بازدید از الکامپ بیستم:

وزارت ارتباطات همچنان پیگیر ساماندهی و شفافیت روند برگزاری الکامپ است

نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات که به همراه ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران از نمایشگاه الکامپ بازدید می‎کرد، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان پیگیر ساماندهی و شفافیت روند برگزاری الکامپ است و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهد بست.
وزارت ارتباطات همچنان پیگیر ساماندهی و شفافیت روند برگزاری الکامپ است

به گزارش سیتنا، در بخشی از خبری که روابط عمومی سازمان نصر تهران در اختیار رسانه‌ها قرار داده، آمده است: در واپسین روز بیستمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، متولیان دولتی و خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در یک بازدید دو ساعته از بیستمین نمایشگاه الکامپ، در جریان مشکلات شرکت های IT حاضر در این رویداد قرار گرفتند.

"نصراله جهانگرد" معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مجری الکامپ بیستم ضمن پرسش از چگونگی وضعیت برگزاری و فرایند مالی نمایشگاه، تاکید کرد: رویه مالی و معیار سنجش ارزی ریالی ثبت نام  غرفه ها در این نمایشگاه را مشخص و شفاف کنید.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: خوشبختانه سروصداهای پیرامون برگزاری الکامپ بیستم باعث شد مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه ها به فکر شفاف سازی روند برگزاری الکامپ بیافتد.

"ناصرعلی سعادت" رئیس سازمان نصر تهران در خلال این بازدید، با تاکید بر اینکه الکامپ به عنوان بزرگ ترین ویترین فناوری اطلاعات کشور متعلق به صنف رایانه است، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای هرگز نسبت به برگزاری این نمایشگاه و منافع صنف خود بی تفاوت نبوده و هدف از این بازدید، بررسی و نظارت بر روند برگزاری الکامپ بیستم و آگاهی از مطالبات شرکت های حاضر در این نمایشگاه است.

سعادت ضمن بازدید از نمایشگاه، با اشاره به سطح  کیفی پایین الکامپ بیستم که در خور صنعت آی تی کشور نیست، گفت: الکامپ دهم به گواهی صنف، دولت و حتی شرکت سهامی نمایشگاه ها، بهترین دوره در تاریخ برگزاری این نمایشگاه بوده و متاسفانه هم اکنون پس از گذشت 10 سال از آن زمان، شاهد برگزاری پایین ترین سطح کیفی الکامپ هستیم.

رئیس سازمان نصر تهران با بیان اینکه دلایل این نزول کیفیت باید مشخص شود، افزود: باید دید چه فرایندی طی شده که هم اکنون این نمایشگاه به عنوان بزرگ ترین ویترین صنعت فاوای کشور به چنین وضعی گرفتار شده است.

در ادامه "محمد رضا طلایی" به تلاش مجمع تشکل ها برای کاهش نرخ ارزی ریالی اشاره کرد و گفت: ما توان خود را در این زمینه به کار بستیم و از 16هزارمتر کل متراژ  نمایشگاه الکامپ، ناچار به فروش 733 متر به نرخ ارزی شدیم. طبق توافقی که با شرکت سهامی نمایشگاه ها کرده ایم قرار است بیش از این میزان ارزی دریافت نشود.

در پایان این بازدید، جهانگرد خطاب به مجری و حاضران الکامپ بیستم تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان پیگیر ساماندهی و شفافیت روند برگزاری الکامپ است و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهد بست.

او ادامه داد: امیدواریم در الکامپ بیست و یکم شاهد رفع کلیه موانع برگزاری و اصلاح چارچوب های مشکل ساز آن باشیم تا این نمایشگاه بتواند با استقبال مناسب صنف روبه رو شود.

رئیس سازمان نصر تهران با اشاره به قول های مساعد مدیران شرکت سهامی نمایشگاه ها برای حل مشکلات ارزی ریالی گفت: امیدواریم با توجه به قول های مساعد مسئولان شرکت سهامی نمایشگاه ها درخصوص بهبود وضعیت ارزی ریالی، سازمان نظام صنفی رایانه ای به متولی صنف IT، بتواند با حمایت های مهندس جهانگرد این نمایشگاه را سال آینده آن گونه که شایسته صنعت فناوری اطلاعات است برگزار کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-10 17:39

افزودن دیدگاه جدید