کد مطلب: 

171624

نسخه رومیزی ویندوز هم صاحب گوش می‌شود

مایکروسافت برای نخستین بار دستیار هوشمند را به کامپیوترهای رومیزی اضافه می‌کند. تصاویری از نسخه ابتدایی این نرم‌افزار منتشر شده است. نرم‌افزارهای مشابه پیش از این تنها روی دستگاه‌های موبایل عرضه شده بودند.
نسخه رومیزی ویندوز هم صاحب گوش می‌شود

به گزارش سیتنا، مایکروسافت، تولیدکننده سیستم عامل ویندوز، از قرار معلوم دستیار هوشمند "کورتانا" را به سیستم عامل کامپیوترهای رومیزی (دسکتاپ) هم اضافه خواهد کرد. "Winbeta"، بلاگی که اخبار ویندوز را منتشر می‌کند، ویدئویی منتشر کرده که نسخه ابتدایی کورتانا برای ویندوز ۱۰ را نمایش می‌دهد.

بر اساس این ویدئو، نسخه رومیزی کورتانا می‌تواند از جمله قرارهای ملاقات واردشده در تقویم سیستم عامل را مدیریت کند یا ارتباط اسکایپی برقرار کند. البته توانایی‌های این نرم‌افزار دستکم در نسخه‌ای که در ویدئو نشان داده شده، بسیار محدود است، زیرا نسخه ابتدایی به اطلاعات کامپیوتر یا تقویم دسترس

نسخه نهایی کورتانا شبیه به "Siri" در دستگاه‌های اپل یا "Google Now" در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید خواهد بود؛ به پرسش‌های عمومی کاربر پاسخ می‌دهد، اپلیکیشن‌ها را باز و از آنها استفاده می‌کند یا مثلا اطلاعات هواشناسی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود مایکروسافت در ژانویه ۲۰۱۵ (حدود یک ماه دیگر) و هم‌زمان با معرفی رسمی نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰، از نسخه دسکتاپ کورتانا هم پرده‌برداری کند و جزئیات بیشتری در اخیتار مخاطبان قرار دهد. این کنسرن اندکی پیش اعلام کرد که کورتانا به زودی زبان‌های بیشتری – غیر از انگلیسی – را می‌فهمد.

کورتانا نخستین دستیار هوشمند طراحی‌شده توسط یکی از سه غول بزرگ دنیای تکنولوژی – مایکروسافت، اپل و گوگل – است که روی دستگاه‌های رومیزی نصب می‌شود. کورتانا پیش از این برای موبایل‌های مبتنی بر ویندوز ارائه شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-10 02:31

افزودن دیدگاه جدید