کد مطلب: 

171597

جذب شرکت های IT بورس زیر سقف سازمان نصر تهران

نشست هم اندیشی کارگروه نرم افزارهای بازار سرمایه با حضور رئیس سازمان نصر تهران، رئیس کمیسیون نرم افزار، مدیران و فعالان شرکت های نرم افزاری بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان نصر تهران، این جلسه که صبح دوشنبه 17آذرماه درمحل دبیرخانه سازمان برگزار شد، مورد استقبال پرشور شرکت های فناوری اطلاعات بازار بورس برای حضور در"کارگروه بازار سرمایه کمیسیون نرم افزار" قرار گرفت.

سازمان نصر؛ محفلی برای پیگیری مطالبات صنف IT

در این نشست ، ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران، به معرفی ساختار دموکراتیک سازمان، تاریخچه  آن و تشریح فعالیت های این تشکل مردم نهاد در حضور فعالان بازارسرمایه پرداخت.

سعادت با اشاره به جایگاه قانونی سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: سازمان به عنوان پل ارتباطی و تنظیم گر روابط بخش خصوصی  درحوزه IT با نهادهای حاکمیتی محسوب می شود.

او با تاکید براینکه سازمان محفلی قانونی و صنفی برای طرح مشکلات کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات است، ادامه داد:کمیسیون های سازمان به عنوان بازوان اجرایی این تشکل، محفلی برای طرح و پیگیری مسائل و مشکلات مختلف کسب و کار IT در راستای منافع عموم صنف هستند.

سعادت در معرفی رسالت سازمان به ذکر مثال های موفق از پیگیری مطالبات شرکت های IT از طریق سازمان پرداخت و گفت: پیگیری مشکلات و خواسته های شرکت های  نرم افزاری در زمینه معافیت های مالیاتی، پیگیری و حل مجوز و چالش های شرکت های اینترنتی و نقش آفرینی سازمان در احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، گوشه کوچکی از فعالیت های این تشکل بوده است.

رئیس سازمان نصر تهران با اشاره به تعامل و ارتباط نزدیک سازمان با نهادها و سازمان های دولتی گفت:خوشبختانه به واسطه فعالیت های متعدد و پیگیر مدیران سازمان طی سال ها فعالیت صنفی، هم اکنون این تشکل مردم نهاد در دستگاه های مختلف دولتی همچون بدنه وزارت ارتباطات و مراکز IT دولتی، جایگاه  تثبیت شده خود را دارد و از این طریق مطالبات بخش خصوصی را پیگیری می کند.

جلب مشارکت حداکثر مدیران در کمیسیون نرم افزار

در ادامه این نشست، شاهین طبری، رئیس کمیسیون نرم افزار سازمان نصر تهران، به معرفی برنامه ها و اهداف کمیسیون نرم افزار و  تبیین کارکرد فعالیت در آن پرداخت و گفت: مدیران شرکت های مختلف نرم افزاری می توانند از طریق حضور در این کمیسیون، زیر سقف واحد سازمان نصر, دغدغه های خود در زمینه توسعه کسب و کار را مطرح کنند.

طبری درخصوص رویکرد کمیسیون نرم افزار در دوره چهارم هیات مدیره سازمان گفت: چارچوب اولیه برنامه های کمیسیون نرم افزار،جلب مشارکت حداکثری مدیران شاخه های مختلف این حوزه در کمیسیون نرم افزار است.

او با تاکید بر لزوم تعامل سازنده میان سازمان نصر تهران و بازار سرمایه ایران، ادامه داد: کمیسیون نرم افزار در این دوره از فعالیت خود، از نمایندگان شاخه های متنوع کسب و کار در حوزه نرم افزار همچون فعالان بازار سرمایه دعوت می کند تا از طریق مشارکت در سازمان نصر،مسائل و مطالبات خود را پیگیری کنند.

در ادامه این نشست، فعالان فناوری اطلاعات بازار سرمایه ،ضمن استقبال از دعوت سازمان برای حضور در کارگروه " نرم افزارهای بازار سرمایه"، به بیان نظرات خود در خصوص شکل گیری این کارگروه پرداختند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-12-09 17:44

افزودن دیدگاه جدید