کد مطلب: 

16986

داوران دو گروه نانو و ICT جایزه مصطفی (ص) تعیین شدند

داوران دو گروه نانو و ICT جایزه مصطفی (ص) تعیین شدند

عضو شورای سیاستگذاری سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) گفت: لیست داوران جایزه پیامبر اعظم (ص) در دو گروه نانو و ICT مورد تایید قرار گرفته است که این داوران در حوزه نانو 4 نفر از ایران و بقیه از مسلمانان سایر شهرها و کشورها انتخاب شده اند.
 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، سعید سهراب پور عضو شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) در نشست خبری اعضای شورای سیاستگذاری این جایزه با خبرنگاران، گفت: در این شورا که به ریاست سورنا ستاری است با دو نفر که یکی رئیس دانشگاه کراچی و رئیس بانک توسعه اسلامی بود از طریق تله کنفرانس ارتباط برقرار کردیم که نتایج کمیته معین جایزه پیامبر اعظم مطرح و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.

 

وی افزود: لیست داوران جایزه پیامبر اعظم (ص) در دو گروه نانو و ICT مورد تایید قرار گرفته است که این داوران در حوزه نانو 4 نفر از ایران و بقیه از مسلمانان سایر شهرها و کشورها از جمله آمریکا، ترکیه، عربستان، شیکاگو، کالیفرنیا، سوئد و دانشگاه MIT انتخاب شده اند.

 

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه داوران در حوزه بیوتکنولوژی و پزشکی و همچنین عمومی هنوز مورد تایید قرار نگرفته اند گفت: امیدوار هستیم در جلسات بعدی سیاستگذاری این داوران به تایید نهایی برسد.

 

عضو شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) در خصوص جایزه توضیح داد و گفت: این جایزه در سه زمینه نانو، بایو و پزشکی، ICT به دانشمندان از 54 کشور اسلامی تعلق می گیرد و جایزه عمومی به دانشمندان مسلمان از هر جای دنیا که انتخاب بشوند اهدا خواهد شد.

 

سهراب پور ادامه داد: در صورت وجود افراد واجد شرایط این جایزه داده می شود و لزومی در این نیست که برای سال اول به 4 نفر جایزه اهدا شود.

 

وی اظهار داشت: یک جایزه بین المللی با نام جایزه خوارزمی وجود دارد که سابقه زیادی دارد اما جایزه مصطفی(ص)  سطح بالایی نسبت به این جایزه دارد که باید سختگیری بیشتری بر روی آن باشد.

 

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تاکید داشت: ما نباید انتظار داشته باشیم که در سال اول متقاضی برای جایزه مصطفی داشته باشیم چرا که این جایزه می تواند به تدریج جای خود را میان جوایز دیگر باز کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-02 11:01

افزودن دیدگاه جدید