کد مطلب: 

16977

آزمایش سرویس‎های پهن باند در غرفه اپراتور چهارم در تلکام 2014

شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت درنمایشگاه تله کام 2014 سرویسهای پهن باند قابل ارایه درشبکه دسترسی فیبرنوری را باهمکاری شرکت های ارایه دهنده خدمات و سرویسهای پهن باند به نمایش می گذارد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اپراتورچهارم، شبکه دسترسی فیبرنوری شبکه ای است با قابلیت ارایه محتوای پهن باند با کیفیت HD, Ultra HD, Full HD, 3D  که امکان ارایه سرویسهای پهن باند چند رسانه ای و تعاملی دراین شبکه قابل تصور بوده و عینیت می یابد.

 

در این شبکه، ارایه کنندگان خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت قادر خواهندبود، نیازکاربران به سرعت 20 الی 100 مگابیت برثانیه را بدون نیاز به تجهیزات اضافه تامین نمایند واین درحالی است که در شبکه های موجود کنونی و درفواصل محدود و کمتر از یک کیلومتر انتقال دیتا با سرعت بیش از10 مگابیت واقعی عملا امکان پذیر نیست.

 

ایرانیان نت به عنوان چهارمین اپراتور سراسری حوزه ارتباطات و نخستین اپراتور شبکه ی پهـن باندکشـور، با اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موظف به طراحی و ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری درسراسرکشور و ارائه خدمات پهن باند به هشت تا ده میلیون مشترک خانگی، تجاری، آموزشی و دولتی درسطح کشوراست که نصب و بهره‌برداری از شبکه پسیو آن در چهار شهر تهران، تبریز، مشهد و کرج تا پایان سال جاری تحقق خواهد یافت.

 

اپراتور چهارم سعی دارد در نمایشگاه تله کام 2014 شبکه دسترسی فیبرنوری را معرفی نموده ، آخرین دست آوردها و توانمندی ها و پیشرفت های این پروژه ملی را به نمایش بگذارد.

 

دراین نمایشگاه ، بازدیدکنندگان از غرفه ایرانیان نت با شبکه FTTx به عنوان آخرین فناوری زیرساختهای ارتباطی آشنا می شوند و قابلیتهای این شبکه را با برخی سرویسهای کاربردی و قابل ارایه در شبکه پهن باند کشور مورد آزمایش قرار می دهند.

 

سرویسهایی که در این غرفه قابل آزمایش برای بازدیدکنندگان خواهند بود عبارتند از: اینترنت پرسرعت واقعی ، بازی آنلاین ، تلویزیون تعاملی و دیگر سرویسهایی ازقبیل تلفن اینترنتی و آموزش از راه دور که در این نمایشگاه ارایه خواهندشد.

 

این سرویسها عموما توسط شرکت های تولید کننده محتوا و دیگر اپراتور ها برای ارایه بر بستر فیبرنوری آماده می شوند  و اپراتور چهارم از طریق شبکه سراسری دسترسی فیبرنوری وظیفه انتقال آن را به کاربران عمومی برعهده دارد. اگر چه با راه اندازی این شبکه، برخی سرویسهای مهم وکاربردی بعنوان سرویسهای پایه راسا از سوی اپراتور چهارم به کاربران خانگی ارایه خواهدشداما سیاست کلان وزارت ارتباطات، بهره مندی تمامی تولید کنندگان محتوی از شبکه سراسری فیبرنوری در ارایه محصولات خود به عموم مردم است به همین دلیل تامین نیاز به شبکه باند پهن کلیه ی اپراتورهای ارتباطی درصورت لزوم برعهده  اپراتور چهارم گذاشته شده است.

 

با راه اندازی شبکه دسترسی فیبرنوری، آموزش مجازی ، گردشگری مجازی ،دولت الکترونیک، خانه ی هوشمند ، مراقبت از بیماران ، تلویزیون تعاملی و اینترنت پرسرعت واقعی معنی خواهد یافت.

 

ازدیگر اهداف اپراتور چهارم برای حضور در نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، جلب مشارکت علاقمندان داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در حوزه FTTx  و معرفی سرویسهای زیرساختی اپراتورچهارم از قبیل : فیبرتاریک ، ظرفیت باند پهن نامحدود و محدود، سرویس اتصالات پهن باند نقطه به نقطه ، سرویس بک هال اپراتوری و سرویس شبکه خصوصی مجازی به تولید کنندگان محتوی و ارایه کنندگان خدمات از قبیل PAP ها و ISP ها، بانک ها، ادارات دولتی ، ارگانها و سازامانهای عمو می و دولتی و دیگر متقاضیان پهن باند ارتباطی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-10-01 16:21

افزودن دیدگاه جدید