کد مطلب: 

16958

همه سخت‌افزارهای هوشمند جدید گوگل تعویض می‌شود!

شاید برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند جالب باشد، ‌بدانند گوگل در حال کار بر روی یک پروژه جدید است که در واقع گوشی هوشمندی است که می‌توان تقریبا همه سخت‌افزارهای آن را تعویض کرد؛ اما عجله نکنید! نکته جالب ماجرا ‌آنجاست که این تغییر و تعویض حتی می‌تواند در حالی که گوشی هوشمند شما روشن است، انجام پذیرد‌.
 

به گزارش سیتنا به نقل از تابناک، گوگل در حال انجام پروژه‌ای است که بی‌گمان می‌توان آن را گام بعدی در حوزه ساخت گوشی‌های هوشمند دانست. این پروژه بر مبنای ایجاد قابلیت تغییر و تعویض سخت‌افزارهای گوشی هوشمند است، به گونه‌ای که برای تعویض سخت‌افزار‌ها حتی نیاز به آن نیست که گوشی هوشمند شما خاموش شود.

این گوشی هوشمند را اصطلاحا Modular یا گوشی هوشمند یا جزء به جزء نامیده‌اند، ولی نام پروژه اصلی آن Ara است و پیش‌بینی می‌شود، در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شود؛ هرچند هنوز اطلاعات جزئی و دقیقی در خصوص این هوشمند جدید در دست نیست، ‌آنچه تا کنون مشخص است، اینکه همه اجزای این گوشی هوشمند به غیر از صفحه نمایش و CPU قابل تعویض هستند.
 

همه سخت افزارهای هوشمند جدید گوگل تعویض میشود! + فیلم

«پال ارمنکو»، مدیر تیم پروژه Ara اشاره کرده ‌که این هوشمند آینده به سادگی قابل تغییر است. کل این پروژه بر این اساس است که‌‌ همان کاری را که با نرم‌افزار در گوشی هوشمند می‌توان انجام داد، با سخت افزار نیز بتوان انجام داد؛ این به آن معناست که هر گونه سخت‌افزار تأیید شده‌ای قابل اضافه شدن به شکل تدریجی به گوشی هوشمند Ara است.

اما در عمل این موضوع به چه معناست؟ فرض کنید ‌شما می‌خواهید با گوشی هوشمند خود ‌عکاسی کنید. با استفاده از این مفهوم و هوشمند Ara می‌توانید در هر لحظه چنانچه لازم بود، دوربین گوشی هوشمند خود را بیرون کشیده و دوربین دیگری را که مناسب برای موقعیت عکاسی شماست، روی آن سوار کنید؛ دقیقا مشابه کاری که با لنز دوربین‌های DSLR انجام می‌دهید.
 

همه سخت افزارهای هوشمند جدید گوگل تعویض میشود! + فیلم

حتی گوگل اشاره کرده ‌که با ‌یک راهکار برای ذخیره انرژی، کاربران می‌توانند ‌باتری گوشی هوشمند را در حالی که روشن است، بیرون کشیده و تعویض کنند؛ تنها سخت‌افزارهایی که در این گوشی قابل تعویض نیستند‌،‌ همان صفحه نمایش و CPU است.

هوشمند Ara مجهز به نسخه اندروید Android L خواهد بود و همان گونه که گفته شد، قرار است در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-30 19:17

افزودن دیدگاه جدید