کد مطلب: 

16950

حضور شرکت‎های ایرلندی فعال در حوزه‎ی IT در بازار ایران

حضور شرکت‎های ایرلندی فعال در حوزه‎ی IT در بازار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز (سه شنبه) با شان بارت رئیس مجلس ایرلند در محل این وزارت دیدار کرد و گفت: امیدواریم سفر شما به ایران فصل جدیدی در مناسبات بین دو کشور، فراهم کند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دراین دیدار، واعظی با بیان اینکه همواره در دنیا نسبت به فناوری اطلاعات نگاه بشر دوستانه وجود دارد، افزود: محصول این فناوری، مورد استفاده همه مردم جهان است.

 

وی افزود: همواره در طول تاریخ، ایران و ایرلند دارای مناسبات خوبی بوده و امیدواریم که روابط اقتصادی نیز گسترش بیشتری یابد.

 

واعظی با تاکید بر اینکه بین دو کشور همواره مناسبات سالم سیاسی و فرهنگی وجود داشته است، گفت: لازم است در شرایط جدید، علاوه بر بخش کشاورزی، دامداری و تجارت در بخش فناوری‌های ارتباطی نیز با هم همکاری داشته باشیم.

 

وزیر ارتباطات اظهار کرد: ما در ایران بیش از 100 میلیون مشترک موبایل داریم و 3 اپراتور فعال در زمینه موبایل به مردم خدمت رسانی می کنند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران نسل 3G ، 4G فعال است، گفت: به دنبال این هستیم که خدمات و سرویس های جدیدی را برای خدمت رسانی هر چه بهتر فراهم کنیم.

 

وزیر ارتباطات گفت: با شناختی که نسبت به شما و تواناهایی‎های شما در زمینه تکنولوژی ICT وجود دارد هیچ محدودیتی برای افزایش همکاری‎ها بین دو کشور نخواهد بود.

 

واعظی ادامه داد: امیدواریم ایرلند بتواند نقش مثبتی در روابط  ایران با اتحادیه اروپا داشته و روابط ما درکلیه سطوح سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی گسترش یابد.

 

واعظی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل موجود در دو کشور، در زمینه دانشگاهی و پژوهشی می توانیم همکاریهای دو جانبه بین دو کشور را گسترش دهیم.

 

در این دیدار واعظی از همکاری های مشترک کشورمان به خصوص با شرایط سیاسی پس از تشکیل دولت تدبیر و امید و بهبود مناسبات در عرصه بین المللی و حضور شرکت های خارجی و به خصوص غربی در بازار ایران استقبال کرد و از همتای خود دعوت کرد به منظور اطلاع از بازار ایران و پیشرفت های کشورمان درزمینه ict,و ادامه همکاری های مشترک از ایران دیدار کند که این پیشنهاد مورد استقبال رییس پارلمانی ایرلند قرارگرفت.

 

در ادامه این دیدار شان بارت رئیس مجلس ایرلند با ابراز خرسندی از سفربه ایران گفت: از پیشرفت های شما در کلیه زمینه های اقتصادی در این دیدار آگاه شدم و خوشحالم که ایران با توجه به نقش و نفوذ بالایی که در منطقه دارد می تواند در ایجاد صلح و ثبات در منطقه بحرانی خاورمیانه نقش سازنده و مثبتی ایفا کند.

وی ادامه داد: امیدوارم شرکت های ایرلندی که در زمینه تکنولوژی IT پیشرفت های چشمگیری دارند در بازار ایران حضور یابند و در دو هفته آینده تعدادی از این شرکت‎ها به تهران سفر خواهند کرد.

 

وی بابیان این که از دهه 60 سرمایه گذاری‎های ویژه ای در زمینه آموزش در ایرلند انجام شده است، افزود: خوشبختانه ایرلند امروز به وضعیت اقتصادی و بانکداری مناسب بازگشته است و ما می خواهیم در زمینه های مختلف از جمله صنعت IT سرمایه گذاری های مشترکی داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-30 16:45

افزودن دیدگاه جدید