کد مطلب: 

16934

شبکه‎ی اجتماعی نوظهور "Ello" جایگزین فیس‌بوک می‎شود؟!

شبکه‎ی اجتماعی نوظهور "Ello" جایگزین فیس‌بوک می‎شود؟!

بسیاری منتظرش بودند. برای همین در بدو تولد، هر روز هزاران درخواست عضویت دریافت می‌کند. این، Ello است. شبکه‌ اجتماعی جدیدی که می‌گوید آمده تا مناسبات «بازار» را به هم بزند زیرا کاربر کالا و محصول نبوده و شبکه اجتماعی نیز کاسب نیست.

 

به گزارش سیتنا، «تبلیغات شبکه اجتماعی شما را صاحب شده‌اند. هر پستی که می‌گذارید، با هر که دوست می‌شوید  هر لینکی را که دنبال می‌کنید، بررسی و ضبط شده و به دیتا تبدیل می‌شود. آگهی‌دهندگان اطلاعات شما را می‌خرند تا به شما آگهی‌ بیشتری نشان دهند. شما محصول آن خرید و فروش هستید. ما باور داریم که یک راه بهتر وجود دارد. ما به جسارت باور داریم، به زیبایی، سادگی و شفافیت معتقد هستیم. ما بر این باوریم که سازندگان و افراد استفاده‌کننده از یک امکان، باید در شراکت با یکدیگر به سر ببرند».

 

جملات بالا بخشی از مانیفست شبکه اجتماعی جدید Ello است که در مقابله با شبکه‌هایی چون فیس‌بوک تاسیس شده و می‌گوید که بدون تبلیغ و با حفظ حریم خصوصی و اطلاعات کاربرانش، کار را شروع کرده است.

 

در ادامه مانیفست آمده: «ما معتقدیم که شبکه اجتماعی نمی‌تواند ابزار قدرت باشد. نمی‌تواند ابزاری باشد برای فریفتن، تحمیل‌کردن و دغل‌کاری؛ بلکه مکانی برای تماس، ساختن زندگی و بزرگ‌داشت آن است. شما محصول نیستید!».

 

سایت بیزینس‌اینسایدر در گزارشی شبکه اجتماعی جدید را دلپسند، دارای طراحی چشمگیر و متعهد به سیاست عدم وجود آگهی خوانده و می‌نویسد: «بر خلاف فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی معروف، Ello از این ایده دفاع می‌کند که مردم از اینکه در آماج حملات آگهی‌ها قرار می‌گیرند و اطلاعات شخصی آن‌ها ذخیره و فروخته می‌شوند، به تنگ آمده‌اند».

 

ظاهراً تفکری که پشت خلق Ello قرار دارد، طرفداران خود را به سرعت جلب می‌کند زیرا در بدو امر، این شبکه که تنها با دعوت عضوگیری می‌کند، روزانه ۲۷هزار تقاضای دعوت‌نامه دریافت کرده است.

 

یکی از ستون‌نویسان سایت دیلی دات معتقد است که شعار ضد فیس‌بوکی هرگز مانند الان که شبکه اسرارآمیز و جدید بی‌صدا کار را آغاز کرده و قرار است طوفان به پا کند، قوی نبوده است. وی می‌گوید که بر خلاف فیس‌بوک، Ello هیچ تصویری را سانسور نمی‌کند، امکان نشر فایل‌های متحرک GIF را فراهم کرده و بسیار زیباست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-29 20:37

افزودن دیدگاه جدید