کد مطلب: 

16783

ایجاد پلتفورم‎های نرم افزاری برای ایجاد اشتغال دانش بنیان ضرورتی انکارناپذیر است

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با وجود نیروهای جوان و متخصص در کشور فضا برای ایجاد شرکت ها ی دانش بنیان در کشور فراهم است اما نیازمند بستر سازی فنی و حقوقی هستیم.
ایجاد پلتفورم‎های نرم افزاری برای ایجاد اشتغال دانش بنیان ضرورتی انکارناپذیر است

به گزارش سیتنا، دکتر  "محمد  خوانساری" در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: ایجاد پلتفورم و سکوهای نرم افزاری برای ایجاد اشتغال دانش بنیان یک ضرورت انکارناپذیر است و بسترهای فنی برای ایجاد این مهم را فراهم می آورد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که نباید از ایجاد بسترهای حقوقی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان غافل بمانیم، تصریح کرد: اگر در کشور سرمایه‌گذاری هدفمند انجام دهیم و بسترهای مناسب برای مشارکت عموم جوانان فرهیخته و فارغ التحصیلان کشور را فراهم کنیم، نتایج خوبی را در حوزه‌ی توسعه‌ی فناوری و ایجاد اشتغال در کشور به دست خواهیم آورد.

وی همچنین ایجاد بستر های آسان را برای ایجاد شرکت های دانش بنیان بسیار مهم خواند و گفت:  هم اکنون از مهمترین ماموریت‌های این پژوهشگاه می‌توان به برنامه‌ها و سیاست گذاری پژوهشی به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که در همین راستا تبادل و تعامل با مراکز علمی و دانشگاه‌ها را در دستور کار داریم.

خوانساری در پایان گفت: پاسخگویی به نیازهای پژوهشی وزارت ارتباطات از دیگر وظایف این پژوهشگاه است که برای رسیدن به این هدف بسترسازی لازم برای استفاده از  جذب نخبگان در قالب هیات علمی و پژوهشگران در داخل و خارج از کشور را در برنامه کاری قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع عکس: روابط عمومی وزارت ارتباطات

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-23 12:00

افزودن دیدگاه جدید