کد مطلب: 

16768

استفاده‎ی 5 درصدی کاربران ایرانی از ایمیل‌های داخلی!

استفاده‎ی 5 درصدی کاربران ایرانی از ایمیل‌های داخلی!

بیش از ۹۵ درصد کاربران اینترنت در ایران، از ایمیل‌های خارجی مانند یاهو و جی‌میل استفاده می‌کنند و سرویس‌های پست الکترونیکی ایرانی، هنوز نتوانسته‌اند رضایت کاربران را فراهم کنند.

 

به گزارش سیتنا، تلاش برای راه‌اندازی سرویس‌های پست الکترونیک ایرانی، از جمله اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت گذشته بود و در حال حاضر بنا به آمار مستند، بیش از ۹۵ درصد کاربران ایرانی همچنان از سرویس‌های پست الکترونیک خارجی مانند یاهو و جی‌‌میل استفاده می‌کنند.

 

بتازگی اعلام شد که اسامی ۵ میلیون کاربر گوگل همراه با رمز آنها از طریق یک سایت روسی منتشر شده است. در این فهرست منتشر شده تعداد آدرس‌های متعلق به ایرانیان هم کم نبوده است.

 

با وجود مشکلات پیش‌روی کاربران ایرانی در خصوص استفاده از پست‌های الکترونیک جی‌میل و یاهو، اما همچنان کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند از خدمات این شرکت‌ها بهره بگیرند. تاکنون اقبال چندانی نسبت به سرویس‌های پست الکترونیک ایرانی همچون "سلام"، "یاحق"، "فجر"، "چاپار" و ... صورت نگرفته است.

 

نیمه نخست سال گذشته رئیس وقت سازمان فناوری اطلاعات از تلاش برای راه اندازی ایمیل و موتورهای جست‌وجویی با نام فخر و فجر خبر داده بود. او از اعلام آمادگی برخی شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها خبر داده بود که البته تغییر دولت و مدیران دیگر جایی برای پیگیری این طرح باقی نگذاشت.

 

نصرالله جهانگرد، رییس فعلی سازمان فناوری اطلاعات در ارتباط با بحث ایمیل‌های بومی به ایسنا گفت: «چندین موتور جست‌وجو و سیستم عامل و ایمیل بومی طراحی شده‌ که ما برای توسعه‌ی آنها برنامه‌هایی در دست داریم. اکنون چند ایمیل سرور راه افتاده که هر یک از آنها بار ترافیکی خاص خود را دارند. در این میان ما هم افراد را ترغیب می‌کنیم اما هیچ الزام و اجباری برای هیچ گروهی وجود ندارد، در واقع ما تنها به ظرفیت‌های آنها کمک می‌کنیم تا مردم جذب شوند، اما جذب کاربران بستگی به توان رقابت این شرکت‌ها دارد.»

 

در نهایت می‎توان گفت، عدم اعتماد کاربران ایرانی از وضعیت سرویس دهی ایمیل های داخلی و الزامی بودن ثبت اطلاعاتی چون کدملی، شماره شناسنامه، آدرس محل سکونت و مواردی از این دست در هنگام ساختن ایمیل در برخی سرویس‌ دهنده‎های داخلی، از جمله مواردی است که کاربران ایرانی را نسبت به استفاده از این سرویس دهنده‎ها با تردید مواجه کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-22 18:17

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
" عدم اعتماد کاربران ایرانی از وضعیت سرویس دهی ایمیل های داخلی و الزامی بودن ثبت اطلاعاتی چون کدملی، شماره شناسنامه، آدرس محل سکونت و مواردی از این دست در هنگام ساختن ایمیل در برخی سرویس‌ دهنده‎های داخلی، از جمله مواردی است که کاربران ایرانی را نسبت به استفاده از این سرویس دهنده‎ها با تردید مواجه کرده است. " کدام سرویس ایمیلی از کاربرانش این اطلاعات را میگیرد ؟ شما میبینید که همه ی سایت ها برای امنیت بیشتر کاربران از سیستم های کدگذاری پیشرفته با پروتکل https استفاده میکنند بعد این ها حتی آدرس منزل فرد را میخواهند ! خوب معلوم هست کسی استقبال نمیکند ! قرار هم بر این نیست که کسی همه ی اطلاعات خصوصی خود را با سایت ها در اشتراک بگذارد ...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر Arash
خیلی جای تعجب ندارد ، اینترنت ایران به صورت کاملاً رسمی کنترل می شود ، هیچکس دوست ندارد دیگری به اینصورت در پیام های خصوصی اش سرک بکشد .
ارسال شده توسط Arash در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید