کد مطلب: 

16734

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: ارائه‎ی تسهیلات مالی، راه توانمندکردن شرکت‌های دانش‌بنیان نیست

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: ارائه‎ی تسهیلات مالی، راه توانمندکردن شرکت‌های دانش‌بنیان نیست

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، گفت: اصول اقتصاد معاونت علمی و فناوری بر بخش خصوصی است.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "سورنا ستاری" در این مراسم با تاکید بر لزوم گسترش اقتصاد غیرنفتی در جامعه، اذعان داشت: در این معاونت قرار نیست به کسی کمک رایگان ارائه دهیم بلکه با توانمندسازی برای اثرگذاری و تولید ارزش افزوده، از آنان حمایت خواهیم کرد.

وی، تاکید کرد: راه توانمندکردن شرکت‌های دانش‌بنیان این نیست که به آنان کمک مالی و پول ارائه دهیم.

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزود: دشوار است که کشوری که حدود 100 سال بر مبنای اقتصاد نفتی و نفت خام گذران داشته است، به سمت درآمدزایی از طریق شرکت‌های دانش بنیان و تغییر فرهنگ اقتصادی، سوق یابد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، ستاری هم‌چنین در حاشیه‌ی این نشست در جمع خبرنگاران با تاکید بر اجرایی سازی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه‌ی علم و فناوری، گفت: گام اول معاونت علمی، کمی سازی سیاست است و امیدواریم که خیلی سریع اهداف کمی و برنامه زمان بندی را ارائه دهیم و مبادی ذی‌ربط را به تصویب برسانیم.

وی درباره حمایت از مالکیت فکری در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در این خصوص آیین نامه مفصلی که دارای لایحه‌ی حمایت از مالکیت‌های هنری در دولت مطرح است که در حال نهایی سازی است و در اواخر امسال به نتیجه خواهید رسید.

ستاری با اشاره به همراهی خود در سفر رئیس جمهور به نیویورک، همکاری با تحصیل‌کردگان ایرانی شاغل در آنجا را از اهداف سفر خود اعلام و تشریح کرد: این سفر با هدف همکاری با ایرانیان خارج از کشور صورت می‌گیرد. 60 درصد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در آمریکا، در مقطع دکترا هستند که باید برای همکاری با این افراد تصمیماتی گرفته شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ادامه با اعلام بررسی وضعیت ایرانیان شاغل در شرکت‌های فناور، گفت: همچنین در این سفر بررسی وضعیت ایرانیان خارج از کشور که در شرکت‌های هایتک و فناور کار می‌کنند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ستاری در خصوص آیین‌نامه‌ی جدید بنیاد ملی نخبگان، اذعان داشت: آیین‌نامه‌ی جدیدی برای بنیاد ملی نخبگان در نظر گرفته شده که قرار است از ابتدای مهرماه اجرایی شود و به دلیل آنکه به رژیم فکری جدیدی نیز خواهیم رسید، ممکن است زمانبر باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-21 10:49

افزودن دیدگاه جدید