کد مطلب: 

16733

دستورالعمل واگذاری شماره‎های ثابت و رند تصویب شد

دستورالعمل واگذاری شماره‎های ثابت و رند تصویب شد

دستورالعمل واگذاری شماره‌های تلفن‌همراه و ثابت رند (مرتب) و مناسب از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سخنگوی این کمیسیون، افزود: این دستورالعمل به منظور یکسان‌سازی شرایط و روند واگذاری شماره‌های رند (مرتب) تلفن همراه برای تمامی اپراتورها و دارندگان پروانه تلفن همراه، شفاف‌سازی در قیمت‌گذاری این شماره‌ها و ضابطه‌مند شدن و برخورد یکسان با متقاضیان و آگاه ساختن آنان از شماره‌های رند موجود در هر اپراتور تصویب شده است.

 

علی‌اصغر عمیدیان درباره ویژگیهای شماره‌های رند و مناسب افزود: شماره رند (مرتب) تلفن همراه و ثابت شامل شماره‌هائی است که به دلیل روان بودن یا داشتن موسیقی لفظی و یا روابط عددی، براحتی در ذهن افراد ثبت می‌شود و شماره مناسب شامل شماره‌هائی است که براساس نوع شماره، دارای متقاضی خاص بوده و قیمت آنها متفاوت از قیمت معمول در بازار می‌باشد.

 

وی با اشاره به اینکه رند یا مناسب بودن شماره‌ها از سوی دارنده پروانه مشخص می‌شود، گفت: براساس مصوبه کمیسیون، دارنده پروانه می‍‌تواند براساس دستورالعمل اجرائی که توسط وی تهیه می‌شود شماره‌های تلفن همراه و ثابت رند (مرتب) و مناسب را بالاتر از قیمت‌های تعیین شده در پروانه و مصوبات کمیسیون واگذار کند.

 

عمیدیان ضمن تاکید بر اینکه در دستورالعمل تهیه شده شرایط اطلاع‌رسانی عمومی، شرایط رقابتی عادلانه و روش واگذاری باید به صورت شفاف تعیین شده باشد تصریح کرد: این دستورالعمل قبل از اجرا از سوی دارنده پروانه، باید به تائید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی برسد.

 

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات افزود: دارنده پروانه موظف است درخصوص شماره‌های رندی (مرتب) که براساس این مصوبه کمیسیون، واگذار می‌کند از طریق سایت خود یا سایر روشهای اطلاع‌رسانی مناسب، اطلاع‌رسانی لازم را برای عموم انجام دهد.

 

عمیدیان در مورد تغییرات احتمالی شماره‌های رند در آینده اظهار کرد: دارنده پروانه در زمان واگذاری شماره رند (مرتب) و یا مناسب موظف است از تغییرات شماره‌ها که ممکن است در آینده بنا بر ضرورت‌های مقرراتی و یا فنی اتفاق بیفتد، مشترک را مطلع کند و در صورتی که بعد از واگذاری، بنا بر ضرورت‌های مقرراتی و یا فنی شماره وی تغییر کند، حتی‌المقدور شماره‌ای متناسب به وی واگذار کند.

 

وی مصوبه دستورالعمل واگذاری شماره‌های تلفن همراه و ثابت رند (مرتب) و مناسب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات راه برای تمامی دارندگان پروانه تلفن همراه و ثابت لازم‌الاجرا عنوان کرد و گفت: این مصوبه جایگزین مصوبات قبلی کمیسیون در این زمینه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-20 20:43

افزودن دیدگاه جدید