کد مطلب: 

16726

سیم کارت بیسیم هم اختراع شد

سیم کارت بیسیم هم اختراع شد

اولین سیم کارت با ارتباط رادیویی اختراع شد. این تکنولوژی که براساس بالاترین استانداردهای موجود در جهان تولید شده ، متشکل از ۳ ماژول اصلی سیم‌ کارت ، چیپ ارتباط رادیویی (بلوتوث) و تکنولوژی ارتباطی NFC می باشد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از سایت رند، این سیم کارت که به صورت یک دستگاه است ، با بلوتوث و سیستم اتصال NFC کار می کند Portable Sim نامیده می شود.

 

 

این سیم کارت توسط یک شرکت مخابراتی ژاپنی به نام NTT DoCoMo ثبت و عرضه شده است. مدیر عامل شرکت NTT درباره این سیم کارت گفت : این سیم‌ کارت توانایی انتقال داده و اطلاعات به شکل بدون سیم (رادیویی) را دارد و می تواند بدون هیچگونه اتصال یا ارتباط فیزیکی به هر دستگاهی که قابلیت بلوتوث و NFC را دارد ، این اطلاعات را انتقال دهد.

 

این دستگاه (سیم کارت) به اندازه یک کارت اعتباری است و برنامه آتی این تکنولوژی ، استفاده در دستگاه های پوشیدنی است. نحوه کارکرد "پرتابل سیم" به این شکل است که بعد از روشن شدن و برقراری ارتباط به وسیله یکی از راه های ارتباطی ، می توانید از هر کدام از مزیت های سیم کارت خود استفاده نمایید. مثلا اگر تبلت شما قابلیت اتصال سیم کارت ندارد با کمک این دستگاه می توانید از طریق بلوتوث تمامی امکانات سیم کارت را به تبلت منتقل کنید.

 

این سیم کارت از نظر امنیتی نیز امکانات جالبی دارد که از مهمترین آن می توان به قفل اتوماتیک در هنگام اتصال گوشی های مشکوک و غیر معرفی شده اشاره کرد. همچنین شرکت سازنده اعلام نموده است که در آینده این دستگاه با امکانات بیشتر و بهتر ارائه خواهد شد و کاربران می توانند راحت تر آن را تهیه نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-20 18:51

افزودن دیدگاه جدید