کد مطلب: 

16718

مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات مبنا: کار مشترک، تجمیع ارائه دهندگان اینترنت در کشور اجتناب ناپذیر است

مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات مبنا، با مثبت دانستن برنامه‌ی جدید رگولاتوری در ساماندهی حوزه‎ی ارائه‎ی خدمات اینترنت در کشور، گفت: برداشت شخصی من آن است که قانونگذار برای ارائه‎ی این مجوزهای جدید، اعتقادی به فعالیت شرکت‌های ضعیف و متوسط ندارد؛ چراکه ذات این مصوبه، سرمایه‌گذاری بزرگ می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات مبنا: کار مشترک، تجمیع ارائه دهندگان اینترنت در کشور اجتناب ناپذیر است

دکتر "محمد اسمی" مدیرعامل شرکت دارای مجوز رسمی ISDP در کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در خصوص طرح "ساماندهی و اصلاح ساختاری پروانه‌های حوزه ارتباطات ثابت کشور" و احتمال تعدیل نیروی انسانی در برخی شرکت‎ها، گفت: حقیقت این است که نمی‌توان قاطع گفت چه اتفاقی در خصوص وضعیت نیروی انسانی در حوزه‌ی این شرکت‌ها رخ می‌دهد، اما تصور می‌کنم این رویه به نحوه‌ی برخورد شرکت‌ها با این مقوله ارتباط مستقیم دارد.

اسمی، در ادامه خاطرنشان کرد: در هر حال سرمایه‌گذاری بزرگ همواره با جذب نیرو همراه است، البته ممکن است یک شرکت در صدد تعدیل یا افزایش نیرو باشد، اما در کل با تغییر وضعیت در صنعت اینترنت، شاهد افزایش نیرو خواهیم بود.

وی با تاکید بر نحوه‌ی اجرایی شدن درست و قانونی این رویه در کشور، گفت: همه چیز در گرو قانونگذاری و نظارت دقیق است. اگر قانونگذاری بتواند این فرایندِ خوبی را که آغاز شده، با نظارت مناسب ادامه دهند، فعالیت شرکت‌ها گسترش پیدا خواهد کرد و به تبع آنها وارد دنیای جدیدی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات مبنا، با تشریح فضای جدید ایجاد شده برای شرکت‌ها و فعالان این حوزه، اذعان داشت: طی یک سالی که به شرکت‌های PAP و ISP فرصت داده شده‌است، آنان می‌توانند طراحی مناسبی از اهداف و شیوه‌ی کار خود داشته باشند و همچنین نظام‌های صنفی نیز در صدد ارائه‎ی راهکارهای مناسب و مفید در این حوزه برآیند.

وی با مثبت دانستن برنامه‌ی جدید رگولاتوری کشور در ساماندهی این حوزه، گفت: برداشت شخصی من آن است که قانونگذار برای ارائه‎ی این مجوزهای جدید، اعتقادی به فعالیت شرکت‌های ضعیف و متوسط ندارد.

دکتر اسمی در ادامه تصریح کرد: ذات این مصوبه، سرمایه‌گذاری بزرگ می‌طلبد و شرکت‌ها با فعالیت مشترک، تامین سرمایه را انجام خواهند داد؛ به عبارت دیگر، کار مشترک، تجمیع و کنار آمدن با سرمایه گذار در آینده‌ی کاری این شرکت‌ها، اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات مبنا، گفت: با اتمام دوره‌ی لایسنس‌های گذشته، ممکن است شرکت‌های بزرگ نیز تمایل به خروج از این بازار داشته باشند و این خروج مختص شرکت‌های کوچک نیست؛ زیرا ممکن است آنان با تغییرات ایجاد شده در وضعیت اینترنت در سراسر جهان، توان ماندگاری در این حوزه را نداشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-20 09:44

افزودن دیدگاه جدید