کد مطلب: 

16673

معاون رگولاتوری: تا حد امکان، در پروانه‎های جدید محدودیت‎هایی را برای مخابرات قرار دادیم!/ PAPها موظف‎ به ارائه‎ی 30 درصد ظرفیت خود از طریق ISPها هستند

معاون رگولاتوری: تا حد امکان، در پروانه‎های جدید محدودیت‎هایی را برای مخابرات قرار دادیم!/ PAPها موظف‎ به ارائه‎ی 30 درصد ظرفیت خود از طریق ISPها هستند

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات، گفت: رگولاتوری در فرصتی که برای اصلاح پروانه‌ها ایجاد شد، یک ماده با 12 بند تنظیم کرد و تا جایی که مقدور بود شرایط و محدودیت هایی را برای مخابرات قرار دادیم که در آینده مشکلات قبل را نداشته باشیم.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر صادق عباسی شاهکوه در کنفرانس ملی توسعه خدمات ارتباطی از سیاست‌گذاری تا اجرا، با اشاره به مشکلات شرکت‌های PAP در مراکز مخابراتی، اظهار داشت: در حال حاضر 11 پروانه‎ی ‌شرکت PAP وجود دارد که این شرکت‌ها برای ارائه‎ی سرویس به مشترکان نهایی باید مجوز ISP نیز داشته باشند.

 

وی، افزود: تعدد پروانه‌های PAP یکی از دلایل مشکلات همیشگی با شرکت مخابرات بود، زیرا امکان حضور 11 شرکت PAP در مرکز مخابراتی آسان نیست.

معاون رگولاتوری در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایط برای دریافت پروانه‎های جدید، تعداد پورت و ظرفیت PAPها از شروط اصلی محسوب می‌شوند. این شروط، ملاک‌هایی برای ارزیابی عملکرد اپراتورها تا تاریخ 31 تیرماه 93 است و اگر ملاک بهتری برای ارزیابی، پیشنهاد شود استقبال می‌کنیم.

وی درباره تعهد شرکت‌های PAP برای تفویض بخشی از خدمات خود به ISPها، گفت: هم‌اکنون PAPها را موظف کرده‌ایم که 30 درصد ظرفیت خود را حتما از طریق ISPها سرویس دهند، در حالی که در گذشته یک شرکت PAP می‌توانست کل ظرفیت خود را از طریق مجوز ISP خود ارائه دهد.

دکتر عباسی شاهکوه در ادامه‎ی این نشست گفت: شرکت‌ها به جای آنکه در 30 استان مجوز ISP بگیرند، یک مجوز برای فعالیت خود دریافت می‌کنند.

معاون صدور پروانه‎ی رگولاتوری با تاکید بر سهم مخابرات از بازار، گفت: بحث مشکلات با اپراتور غالب در همه جای دنیا وجود دارد و خاص کشور ما نیست. رگولاتوری در فرصتی که برای اصلاح پروانه‌ها ایجاد شد، یک ماده با 12 بند تنظیم کرد و تا جایی که مقدور بود شرایط و محدودیت هایی را برای مخابرات قرار دادیم که در آینده مشکلات قبل را نداشته باشیم.

وی در پایان افزود: سهمی که مخابرات و بقیه‎ی ISPها می‌توانند از این بازار ببرد، هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. تصمیم‌گیری درباره این موضوع را منوط به میزان اعتماد و قابل اتکا بودن شرکت‌های ISP دانستیم. اگر آنان قابل اتکا باشند و توسعه‎ی کشور با واگذاری به آنان پیشرفت مناسبی داشته باشد، سهم مخابرات کم می‌شود و اگر نتوانند، سهم مخابرات را بالا می‌رود اما هنوز درباره‎ی این بحث تصمیم‌گیری نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-17 12:28

افزودن دیدگاه جدید