کد مطلب: 

16645

دقت کنند: یکسانی هزینه مکالمه تهران-کرج با کیش و مشهد

با اجرای طرح همکدی تلفن ثابت بحث زوم‌بندی استانها حذف شده و از اول اردیبهشت هر دقیقه مکالمه بین استانی با تمام استانهای کشور تعرفه یکسان پیدا کرده است و اگر مشترکی از تهران بخواهد با استان البرز که فاصله چندانی با تهران ندارد تماس بگیرد ملزم به پرداخت هزینه‌ای برابر تماس با شهرستانی مانند کیش خواهد بود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، مدتی از انتشار مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر یکسان‌سازی تعرفه تماس‌های بین شهری می‌گذرد و در این میان با وجود مسافت اندک استان البرز نسبت به تهران، هزینه مکالمه با تلفن ثابت استان البرز از اول اردیبهشت ماه همانند سایر استان‌های کشور محسوب شده و هزینه هر دقیقه تماس با آن به 330 ریال رسیده است.

 

از مدتها پیش قرار بر آن بود که با اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت کدهای بین شهری حذف شده و مشترکان برای مکالمه با سایر شهرها و روستاهایی که درون استان آنها قرار دارد هزینه کمتری را پرداخت کنند.

 

بر همین اساس مصوبه‌ای از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تدوین و منتشر شد و بر اساس آن تعرفه مکالمه با تلفن ثابت از حالت پالسی به حالت دقیقه‌ای تبدیل شده و بر همین اساس برای هر دقیقه مکالمه درون استانی تعرفه 30 ریالی در نظر گرفته شد؛ علاوه بر این مکالمه با تمام استان‌های کشور صاحب تعرفه‌ای واحد شد.

 

به این ترتیب از تاریخ اجرایی شدن این مصوبه مشترکان تلفن ثابت برای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30 ریال، هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال و سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به تلفن‌همراه سایر اپراتورها 625 ریال پرداخت خواهند کرد.

 

اما نکته قابل توجه آنکه پس از اجرایی شدن این تعرفه‌ها برای مشترکان تهرانی هزینه یک دقیقه مکالمه با استان البرز همپای استان‌های دوری مانند مشهد یا کیش محاسبه شده و مشترکان برای هر دقیقه از این مکالمات ملزم به پرداخت هزینه‌ای 33 تومانی خواهند شد.

 

البته در شهرستانهای دیگری مانند ورامین یا اسلامشهر که در اطراف تهران قرار دارند، این تعرفه همچنان 30 ریال خواهد بود چرا که این شهرستان‌های جزو استان تهران محسوب می‌شوند.

 

پیش از این هر پالس مکالمه ثابت به ثابت درون شهری 50 ریال هزینه داشت و هر پالس شامل سه دقیقه می شد. در ارتباط با هزینه تلفن‌های بین‌شهری نیز تعرفه‌ها در استان‌های مختلف بین 15 تا 86 تومان معلق بود.

 

در ارتباط با استان البرز نیز خردادماه سال 91 اینگونه اعلام شد که با توجه به هم‌کدی استان تهران و البرز و اخذ مجوز از مراجع قانونی و رضایت‌مندی شهروندان، تعرفه هر پالس تلفن ثابت در استان تهران و البرز از تاریخ اول خردادماه سال 1391 به قیمت 51.03 ریال محاسبه می‌شود.

 

بر همین اساس و با توجه به ارتباطات گسترده‌ای که میان استانهای تهران و البرز صورت می‌گیرد لازم است مشترکان با توجه به این نکته در مدیریت هزینه‌های خود دقت بیشتری به کار گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-15 19:54

افزودن دیدگاه جدید