کد مطلب: 

16642

حضور وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در تهران

شاهین مصطفی یف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان که همزمان ریاست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی کشورش را نیز به عهده دارد از روز سه شنبه 26 شهریور ماه به مدت سه روز در راس هیئتی بلند پایه وارد تهران خواهد شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، این هیات شامل چندین معاون وزیر از جمله وزارتخانه های امور خارجه – انرژی – اقتصاد و صنایع – راه و ترابری – حوادث غیر مترقبه و .... و روسای شرکتهای نفت و گاز و انرژی از قبیل سوکار و آذر انرژی و همچنین معاون اول رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان است که به دعوت دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریاست ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی از کشورمان دیدار خواهند کرد.

 

این سفر به دنبال برگزاری موفقیت آمیز نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی مردادماه سال جاری در شهرباکو صورت می گیرد.

 

همچنین با توجه به گسترش روابط فی مابین دو کشور و فضای جدید در مناسبات خارجی کشورمان، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال گذشته ،روابط دو کشور در کلیه سطوح وارد مرحله نوینی شده است.

 

در این سفر قرار است  نتایج و تصمیمات اجلاس کمیسیون اقتصادی و مفاد اسناد توافق شده مورد پیگیری طرفین قرار گیرد.

 

همچنین مصطفی یف در مدت اقامت خود در تهران با تعدادی از وزرا و مقامات عالی کشورمان دیدار خواهد داشت.

 

وی در این سفر در تلاش است که با توجه به دعوت رسمی الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان از دکتر حسن روحانی برای سفر به جمهوری آذربایجان مقدمات انجام این سفر را فراهم کند.

 

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان در خلال حضور در تهران از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشورمان نیز بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-15 19:41

افزودن دیدگاه جدید