کد مطلب: 

16640

حضور در واتس‌آپ، وایبر و فیس‎بوک نیازمند تدبیر است

حضور در واتس‌آپ، وایبر و فیس‎بوک نیازمند تدبیر است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بی‌تردید حضور و فعالیت در فضاهایی مانند واتس‌آپ، وایبر و فیس‎بوک نیاز به تدبیر دارد و تا زمانی که پیوست فرهنگی آماده نشود، باید با دقت بیشتری نسبت به توسعه‎ی این ابزارها اقدام کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) درباره‎ی ابزارهای نوین ارتباطی مانند واتس‌آپ و و ایبر، گفت: باید توجه داشت هر امر جدیدی که می‌خواهد در کشور گسترش یابد یا فعال شود، به پیوست فرهنگی نیاز دارد.

 

وی در ادامه افزود: از یک سو ما به فناوری‌های روز نیاز داریم و از سوی دیگر هم ضرورت دارد به این ابزارهای ارتباطی جدید مانند وایبر  و واتس‌آپ مسلط باشیم.

سخنگوی  کمیسیون فرهنگی خانه‎ی ملت، ادامه داد: اینکه بخواهیم خودمان را برای استفاده‎ی مناسب از این ابزارها آماده کنیم، شکی نیست.

نماینده مردم گرگان و‌ آق قلا در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه استفاده از فناوری‎های نوین ضروری است، اما باید نسبت به آن آشنایی پیدا کنیم و به همین دلیل ضرورت دارد تا پیوست فرهنگی این ابزارهای ارتباطی آماده و اجرایی شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در این حوزه، تصریح کرد: یکی از مباحث ما با عزیزان وزارت ارتباطات یا کسانی که به نحوی در فضای مجازی مسوولیت دارند، درباره‎ی انجام پیوست فرهنگی است. متاسفانه وزارت ارتباطات به وظایف خودش در این حوزه خوب عمل نکرده و شبکه‎ی ملی اطلاعات هنوز راه‌اندازی نشده است؛ در حالی که اینترنت پهن باند بدون آنکه خودمان را آماده کرده باشیم، در حال گسترش است.

 

نماینده‎ی مردم گرگان و آق قلا در خانه‎ی ملت در ادامه با تاکید بر لزوم تصویب هر چه سریعتر پیوست فرهنگی، گفت: اگر پیوست فرهنگی لحاظ نشود، آسیب‌ها و خطرات اجتماعی در پی خواهد داشت، که متاسفانه ممکن است برخی از آنان قابل جبران نباشد.

 

سخنگوی‌ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه‎ی گفت‎وگو با سیتنا با تاکید بر محدودیت استفاده از خدمات ابزارهای نوین در سراسر دنیا، اذعان داشت: خود آمریکایی‌ها هم که از حامیان اصلی این ابزارهای ارتباطی محسوب می‌شوند، در استفاده از آن محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند. اوباما صریحاً می‌گوید که اجازه نمی‌دهم دخترانم در این سن از فیسبوک استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رییس جمهور امریکا از آسیب‌های خانوادگی که ممکن است از این طریق به سراغ او و خانوده‌اش بیاید، می‌ترسد و نگران است و به همین دلیل خود را در این حوزه محدود می‌کند.

حجت الاسلام طاهری استفاده از ابزارهای جدید را ناگزیر دانسته اما نحوه استفاده و میزان آشنایی و سلطه بر آن را مهم خوانده و بیان داشت: بی‌تردید حضور و فعالیت در فضاهایی مانند واتس‌آپ، وایبر و فیسبوک نیاز به تدبیر دارد و تا زمانی که پیوست فرهنگی آماده نشود، باید با دقت بیشتری نسبت به توسعه این ابزارها نطر داشت.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شرای اسلامی، در همین راستا با تاکید بر ریشه‌های فرهنگ ایرانی- اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری نیز به همین دلیل بر راه‌اندازی شبکه‎ی ملی اطلاعات تاکید دارند. زیرا شبکه‎ی ملی اطلاعات می‌تواند تا حدی جایگزینی برای این ابزارها و فن‌آوری‌های نوین در جامعه باشد.

 

وی در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا، تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و اجرای پیوست فرهنگی، برای کاهش آسیب‌هاست.

سخنگوی‌کمیسیون فرهنگی مجلس شورای به اشاره به تاثیر مصوبات شورای عالی فضای مجازی در کشور، خاطرنشان کرد: در همین خصوص تدبیر مقام معظم رهبری در جهت تشکیل شورای عالی فضای مجازی است، اما چند ماهی است که جلسات تشکیل نشده و انتظار داریم که رئیس جمهور محترم دستور برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی را سریعا و در فواصل منظم  اعلام نمایند.

حجت الاسلام طاهری در پایان افزود: توسعه فن‌آوری‌ها در  جامعه  ضرورت دارد؛ در عین حال که باید پیوست فرهنگی مربوط به آن برای جلوگیری از آسیبب‌ها در جلسات شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و امیدواریم به یاری خداوند این شورا به تصمیمات خوبی برسند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-15 19:24

افزودن دیدگاه جدید