کد مطلب: 

16589

توسعه ICT در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت های وزارت ارتباطات است

توسعه ICT در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت های وزارت ارتباطات است

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات، گفت: توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت های این وزارت است.

 

به گزارش سیتنا، دکتر براری در اولین مجمع هماهنگی نمایندگان استان خراسان جنوبی، گفت: توسعه به روز شبکه تلفن ثابت، در شهرها و روستاها در سفرهای استانی، مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر برنامه پنجم توسعه که باید 100 درصد کسب و کارها و 60 درصد خانوارها به اینترنت پرسرعت متصل شوند، افزود: این موضوع در سفر به استانها بررسی می شود و انتظارات مسئولین استانها نیز مورد توجه قرار می گیرد.

 

دکتر براری با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در استانها توسعه دولت الکترونیک و اجرای شبکه ملی اطلاعات است؛ افزود: در خصوص افزایش دفاتر  ict روستایی و دفاتر پیشخوان نیز تاکید جدی صورت گرفته است و خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده، استانداران در این زمینه دستورات لازم را ابلاغ می کنند.

 

معاون حقوقی وزیر ارتباطات، اظهارکرد: یکی از مشکلات اصلی در روستاها عدم توسعه شبکه تلفن ثابت، به دلیل نبود شبکه کابل است که با هماهنگی  های انجام شده با مخابرات و توسعه شبکه تلفن ثابت، در تلاشیم مشکلات مردم هر چه سریع تر برطرف شود.

 

وی از افتتاح پروژه های وزارت ارتباطات در استان به ارزش 320 میلیارد ریال خبر داد و افزود: افتتاح اینترنت پرسرعت در 88 روستا و بهره برداری بیش از630 کیلومتر فیبرنوری و دوخدمت پستی جدید، از دیگر طرح هایی بود که در استان خراسان جنوبی افتتاح شد. 

 

براری اظهار کرد: از 1918 روستای استان خراسان جنوبی، 9080 روستا بالای 20 خانوار هستند که در این میان 74 روستا دارای ارتباط تلفنی یا تلفن خانگی نیستندکه تا پایان شهریور ماه، 45 روستاازنعمت تلفن ثابت برخوردارمی شوندو 29 روستای باقی مانده نیز تا چند ماه آینده دراین زمینه تجهیز خواهندشد.

 

براری با بیان اینکه در خصوص راهکارهای توسعه شرکتهای دانش بنیان و کسب وکار در حوزه ICT استانی فعالیت خواهیم کرد، افزود: به منظور پیگیری و حل این مشکلات طی یک ماه آینده، نشستی با حضور وزیر ارتباطات، استاندار و نمایندگان، برای نهایی کردن برنامه توسعه استان خراسان جنوبی، تشکیل می شود.

 

در ادامه نشست، مهندس دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی، گزارشی از مسائل  استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  همچون معرفی شاخص های ارتباطی استان، بررسی پوشش همراه اول و ایرانسل در شهر ها و جاده های اصلی استان، ارائه لیست روستاهای دارای مشکلات ارتباطی به تفکیک شهرستان ها ارائه داد.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-13 12:24

افزودن دیدگاه جدید