کد مطلب: 

16582

حمایت مالی معاونت فناوری ریاست جمهوری از تدوین "نظام ملی نوآوری صنایع فرهنگی"

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت مالی معاونت علمی برای آسیب شناسی و شبکه سازی حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس سیدهادی سیادتی، قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت سازمعاونت علمی از تدوین و تنظیم "نظام ملی نوآوری صنایع فرهنگی " با مشارکت و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و افزود: برای تنظیم این نظام که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است 17 پنل تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: کارگروه اصلی تدوین این نظام از 9 ماه پیش شکل گرفته و هم اکنون یک کارگروه کارشناسی نیز در این باره فعال شده است، تا در کنار برگزاری پنل های تخصصی یادشده زنجیره بازیگران حوزه صنایع فرهنگی را به هم متصل کند.

سیادتی با بیان اینکه تا کنون سه پنل تخصصی "نشر"، "اسباب بازی" و "بازی های کامپیوتری" برگزار شده است، گفت: با تصمیم اعضای کارگروه اصلی این نظام قرار بر این است که دو پنل دیگر یعنی نوشت افزار و مد و لباس طی روزهای آتی برگزار شوند.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به محدودیت های موجود قرار بود در برگزاری پنل های تخصصی به همین مقدار اکتفا شود که با تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد مابقی پنل های تخصصی با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی برگزار شود. برگزاری این پنل ها نقش به سزایی در آسیب شناسی مسائل اقتصادی و تجاری سازی حوزه های فرهنگ و هنر خواهد داشت.

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت سازمعاونت علمی پنل های تخصصی سینما، میراث فرهنگی، صنایع دستی، هنرهای دیجیتال، ورزش، هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و هنرهای نمایشی، موسیقی، گردشگری و معماری را از جمله پنل های حمایت شده از سوی این معاونت برشمرد.

به گفته وی، شناسایی مشکلات و رفع موانع در حوزه سیاستگذاری فرهنگ و هنر، شبکه سازی و تدوین نظام ملی نوآوری صنایع فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این پنل های تخصصی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-13 09:53

افزودن دیدگاه جدید