کد مطلب: 

16419

سرمایه گذاری روی اپلیکیشن‎ها بدون وجود زیرساخت‎ها محکوم به شکست است

سرمایه گذاری روی اپلیکیشن‎ها بدون وجود زیرساخت‎ها محکوم به شکست است

پنل نقش دولت به عنوان تسهیل گر روند فناوری با حضور نصر اله جهانگرد؛ معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهاب جوانمردی؛ مدیرعامل شرکت فناپ، علی مرتضی بیرنگ؛ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کاظم آیت اللهی؛ رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور دیروز صبح برگزار شد.

به گزارش سیتنا، دکتر جوانمردی با اشاره به نقش دولت جدید در توسعه کسب و کار ICT و توسعه فعالیت های بخش خصوصی در این حوزه در کشور، بیان کرد: نکته مهمی وجود دارد و آن این است که دولت در مقطعی کار را در دست گرفته، که حجم مطالبات انباشته و توقعات از دولت برای حل مسائلی چون بحران اشتغال، توسعه کسب و کار بخش خصوصی، توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و دسترسی آزاد به پهنای باند بالا به عنوان یک مطالبه عمومی مردمی شدت گرفته که می توان گفت دولت به نوعی در مقام پاسخگویی به این انتظارات انباشته و رو به رشد فزاینده در کشور است.

مدیرعامل فناپ با بیان این مطلب که این مسائل در بخش خصوصی بایستی با منابع محدود حل شود گفت: منابع محدود شامل سرمایه، وقت و نیروی انسانی کار آزموده است.

وی یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی را چنین بیان کرد: یکی از مطالبات بخش خصوصی از دولت این است که بجای حل تمامی مسئله هایمان، درباره چند مسئله حداقلی تفاهم کنیم و بتوانیم با منابع محدود به یک نقطه اثربخش و امید بخش برسیم.

 

دکتر جوانمردی تمامی این عوامل را در گرو تعریفی صحیح از دولت دانست و تصریح کرد: بایستی تعریفمان از دولت عوض شود. اگر واقع گرا باشیم همه چیز به توقعمان از دولت بر می گردد. اگر سمت و سوی این منابع محدود، در قالب قاعده گذاری شکل بگیرد بسیار موثرتر خواهد بود.

 

وی با تاکید بر بهبود فضاهای موجود کسب و کار ICT گفت: لازم است بجای صرف بخشی از توان و انرژی برای باز کردن فضاهای جدید، فضاهای موجود را بهبود بخشیم و حفظ کنیم تا وضع بخش خصوصی از چیزی که در حال حاضر هست پایین تر نرود.

 

دکتر جوانمردی با تاکید بر اینکه برای ایجاد زیرساخت های قوی قطعا بایستی مقدار زیادی از سرمایه گذاری از سوی دولت و نهادهای بالادستی انجام شود گفت: سرمایه گذاری پایین دستی روی اپلیکیشن ها و توسعه خدمات بدون وجود زیرساختهای لازم با شکست روبرو می شود و بخش خصوصی نمی داند که چه موقع باید سرمایه گذاری را شروع کند و در چه زمانی قابلیت بهره برداری داشته باشد.

 

وی در پایان بیان کرد: خواهش ما به عنوان بخش خصوصی از دولت این است که بازه های زمانی قابل اطمینان داشته باشیم تا بتوانیم برای سرمایه گذاری هایمان و توسعه کسب و کارمان برنامه ریزی کنیم.

شایان ذکر است همزمان با این پنل، محمد علی فرداد به عنوان نماینده شرکت فناپ در پنل امنیت، اعتماد و حریم خصوصی به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-01 13:53

افزودن دیدگاه جدید