کد مطلب: 

16415

سرویس iCloud اپل هک شد، تصاویر شخصی مشاهیر لو رفت!

روز گذشته، یک هکر اقدام به انتشار تصاویری بر روی اینترنت کرد که مربوط به شخصیت‌های برجسته اغلب هنری و سینمایی بود. این تصاویر که بسیار شخصی و در مواردی در حالت عادی غیر قابل انتشار بودند، از روی سرویس iCloud اپل و با نفوذ به حساب کاربری این شخصیت‌ها سرقت شده است.
 

به گزارش «سیتنا»، شاید این خبر برای اپل یک شوک بزرگ، برای مشاهیری که عکس آن‌ها لو رفته است، یک اندوه سنگین و قطعا برای رقبای اپل همانند مایکروسافت یک خبر خوشحال‌کننده و مسرت‌بخش باشد. سرویس iCloud اپل که تنها سرویس Cloud این شرکت است و همه کاربران iPhone و iPad و همچنین Mac به آن دسترسی دارند، گویا هک شده و سر و صدای بسیاری به پا کرده است.

سرویس iCloud اپل هک شد، تصاویر شخصی مشاهیر لو رفت!

سرویس iCloud به دارندگان دستگاه‌های اپل آن اجازه را می‌دهد که تصاویر، ویدئو‌ها، تنظیمات، اطلاعات تقویمی و داده‌های دیگر را در فضای آنلاین با قابلیت دسترسی همه‌جانبه ذخیره‌سازی کنند. مشابه این سرویس را مایکروسافت با OneDrive خود ارائه می‌کند.

البته هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع را که آیا واقعا سرویس iCloud هک شده است یا خیر، تأیید نکرده و تنها منابعی به نقل از هکری که مسئول این اقدام بوده، عنوان کرده‌اند که این تصاویر منتشر‌ه از iCloud سرقت شده است. تصاویری بسیار شخصی از مشاهیر و شخصیت‌های شناخته شده‌ای همچون جنیفر لاورنس، کیت آپتون و بسیاری دیگر.

بسیاری از این شخصیت‌ها گفته‌‌اند، این تصاویر واقعی است و در نتیجه منبع آن‌ها هیچ جایی به جز iCloud نمی‌تواند باشد. نتیجه نهایی اینکه این هکر توانسته سد امنیتی iCloud را شکسته و‌ کامل در آن نفوذ کند، حال آنکه اپل هنوز هیچ توضیحی در این باره‌ نداده است‌.
 

سرویس iCloud اپل هک شد، تصاویر شخصی مشاهیر لو رفت!

این هکر مدعی شده ‌به غیر از تصاویری که منتشر کرده، هزاران تصویر دیگر از مشاهیر هنری معروف ـ که بیشتر آن‌ها هنرپیشه‌های زن بوده و در مراسم اسکار حضور داشته‌اند ـ در دست دارد. در میان این افراد، نام مشاهیری ‌چون اسکارت جانسون، امیلی براونینگ، هیلاری داف، آوریل لوین و بسیاری دیگر دیده می‌شود.

اما صرف‌نظر از موضوع شخصی لو رفتن تصاویر از iCloud یک جنبه بسیار حیاتی در این موضوع دیده می‌شود. هک شدن سرویس iCloud از شرکت اپل می‌تواند شکست بسیار بزرگی ‌برای این شرکت در حضور رقبای بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت رقم بزند.

این موضوع از آن روی است که اپل و دستگاه‌ها و خدمات وابسته به این شرکت، همواره بر یک نکته اساسی تأکید داشتند: امنیت بیشتر برای کاربران در مقایسه با سایر رقبا. اکنون با یک چنین هک و سرقت ‌جبران‌ناشدنی از اپل، همه رشته‌های استیو جابز و تیم کوک در این باره پنبه می‌شود!

بی‌دلیل هم نیست که یکی از وب‌سایت‌هایی که خبر این موضوع را البته با نام تمامی افرادی که تصاویر آن‌ها لو رفته است، منتشر کرده، وب سایت مایکروسافت است. بی‌گمان در برهه‌ای که خبر از هک‌ها و نفوذ‌های بزرگ به شرکت‌های بزرگی همچون سونی و پلی استیشین به گوش می‌رسد، تنها چند شرکت بزرگ و غول همانند اپل و مایکروسافت و گوگل در این میان بودند که می‌توانستند با این ادعا که هیچ‌گاه اطلاعات کاربران آن‌ها دزدیده نخواهد شد، به کار خود ادامه دهند.
 

سرویس iCloud اپل هک شد، تصاویر شخصی مشاهیر لو رفت!

اما این موضوع منجر به آن شده ‌که تا کنون یکی از این بزرگان و البته شاید مدعی‌ترین آنها به شکلی باور نکردنی و شاید با فصیح‌ترین وضع ممکن، داده‌های کاربرانش آن هم از قشر هنرمندان مشهور جهانی به سرقت رود! اکنون باید دید، در میان غم و اندوه این مشاهیر و شادی مایکروسافت، اپل چه توضیحی‌ دارد!

منبع: تابناک

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-01 12:55

افزودن دیدگاه جدید